ToddeSwe 1913 Posted February 25 Share Posted February 25 Japp idag kom man utanför Alvesta en sväng. Pojken har ju sportlov så han fick följa med och ha skoj idag. 1. Dessa två är mina första för detta året. Måste vara en hona och en hane eller ... höll dom inte ihop livet ut ... 2. 3. Gillar finkläderna skarven ha fått. Tyvärr långt iväg. 4. Hägern återvänder när vi lämnar. Link to post Share on other sites
Mr.T 426 Posted February 25 Share Posted February 25 16 minuter sedan, ToddeSwe sade: höll dom inte ihop livet ut Mig veterligen gör dom det. Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted February 25 Share Posted February 25 Tranor! Vad trevligt, nu kommer våren. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 25 Author Share Posted February 25 55 minuter sedan, Mr.T sade: Mig veterligen gör dom det. Då bör det vara en hona och en hane, den enda skillnaden jag ser är bulan på nacken på 2:an. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 25 Author Share Posted February 25 42 minuter sedan, Rolf sade: Tranor! Vad trevligt, nu kommer våren. Visst nu är det hopp om kvitter i skogen igen. Link to post Share on other sites
Mr.T 426 Posted February 25 Share Posted February 25 42 minuter sedan, ToddeSwe sade: Då bör det vara en hona och en hane, den enda skillnaden jag ser är bulan på nacken på 2:an. Kan det inte vara ungkarlar !? Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 25 Author Share Posted February 25 1 timme sedan, Mr.T sade: Kan det inte vara ungkarlar !? Ja varför inte ... Link to post Share on other sites
Mr.T 426 Posted February 25 Share Posted February 25 2 timmar sedan, ToddeSwe sade: Ja varför inte ... Eller HBTQ Tranor !? Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 25 Author Share Posted February 25 3 minuter sedan, Mr.T sade: Eller HBTQ Tranor !? Ja för att inte kränka någon så varför inte. Link to post Share on other sites
Mr.T 426 Posted February 25 Share Posted February 25 8 minuter sedan, ToddeSwe sade: Ja för att inte kränka någon så varför inte. Precis ! Bäst att gardera sig så att DO inte kommer med påpekanden... ToddeSwe 1 Link to post Share on other sites
sanne 605 Posted February 26 Share Posted February 26 Ja Tranen er ankommet har også set den her i vinter..og hørt dem fine fotos . Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2654 Posted February 26 Share Posted February 26 Härligt vårtecken när tranan återvänder. Fina bilder och som ett tillägg på hägern så är det en ägretthäger du har fångat på bild. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 26 Author Share Posted February 26 3 timmar sedan, sanne sade: Ja Tranen er ankommet har også set den her i vinter..og hørt dem fine fotos . Ni fick väl se dom tidigare än oss ... Tack Sanne! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 26 Author Share Posted February 26 3 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Härligt vårtecken när tranan återvänder. Fina bilder och som ett tillägg på hägern så är det en ägretthäger du har fångat på bild. Ja verkligen och inga långkalsonger eller handskar behövdes heller så visst är den på väg. Javisst är det en ägrett, vet inte varför jag bara skrev häger. Link to post Share on other sites
Martin 1082 Posted February 28 Share Posted February 28 Snygga skarvar! Funderar på om det är samma sorts skarvar jag brukar se, det finns väl storskarv och toppskarv eller hur är det @Ulf Ekström a.k.a Himma Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 28 Author Share Posted February 28 5 minuter sedan, Martin sade: Snygga skarvar! Funderar på om det är samma sorts skarvar jag brukar se, det finns väl storskarv och toppskarv eller hur är det @Ulf Ekström a.k.a Himma Hörde att detta visst ska vara parningsdräkten .... Link to post Share on other sites
Martin 1082 Posted February 28 Share Posted February 28 1 minut sedan, ToddeSwe sade: Hörde att detta visst ska vara parningsdräkten .... Aha, då skall man kanske ut och leta efter dem nu var det var snyggt... Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 28 Author Share Posted February 28 5 timmar sedan, Martin sade: Aha, då skall man kanske ut och leta efter dem nu var det var snyggt... Ja dom ska finnas i Huseby här nere men det är skralt med pengar nu så det blir inte många utanför-skylten-resor nu för tiden. Link to post Share on other sites
Cope 5125 Posted February 28 Share Posted February 28 Fina bilder från din runda. Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2654 Posted February 28 Share Posted February 28 7 timmar sedan, Martin sade: Snygga skarvar! Funderar på om det är samma sorts skarvar jag brukar se, det finns väl storskarv och toppskarv eller hur är det @Ulf Ekström a.k.a Himma Det är med stor sannolikhet samma art som ni ser, storskarv. Toppskarven är betydligt mer ovanlig. Enda stället som jag har sett toppskarv är utanför Båstad. Martin 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 28 Author Share Posted February 28 5 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Det är med stor sannolikhet samma art som ni ser, storskarv. Toppskarven är betydligt mer ovanlig. Enda stället som jag har sett toppskarv är utanför Båstad. Visst är detta en vanlig storskarv? Får dom denna kostym för att impa på honorna? Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2654 Posted February 28 Share Posted February 28 12 minuter sedan, ToddeSwe sade: Visst är detta en vanlig storskarv? Får dom denna kostym för att impa på honorna? Visst är det storskarv. Jag tror att det är någon form av parningsdräkt, allt för att behaga det kvinnliga könet. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 28 Author Share Posted February 28 3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Visst är det storskarv. Jag tror att det är någon form av parningsdräkt, allt för att behaga det kvinnliga könet. Hur länge har dom den? Link to post Share on other sites
Martin 1082 Posted February 28 Share Posted February 28 28 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Det är med stor sannolikhet samma art som ni ser, storskarv. Toppskarven är betydligt mer ovanlig. Enda stället som jag har sett toppskarv är utanför Båstad. Ja, jag fick (kanske) anledningen till att jag inte kände igen skarvarna... de har klätt upp sig i hopp om lite vårmys ToddeSwe 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts