Jump to content

Utanför skyltarna idag, målet blev Huseby. :)

Recommended Posts

Japp idag kom man utanför Alvesta en sväng. Pojken har ju sportlov så han fick följa med och ha skoj idag. :)

1. Dessa två är mina första för detta året. Måste vara en hona och en hane eller ... höll dom inte ihop livet ut ...

DSC_9629-Redigera.thumb.jpg.74cd75c1540a8d510fc9fd665c1944f0.jpg

2.

DSC_9631-Redigera.thumb.jpg.8cc3b71f2be16d094055fa2e00a0d673.jpg

3. Gillar finkläderna skarven ha fått. Tyvärr långt iväg.

DSC_9666-Redigera.thumb.jpg.116a41ebdbb9b5b252de13351583e6dd.jpg

4. Hägern återvänder när vi lämnar. :)

DSC_9672-Redigera.thumb.jpg.0dc8d3df945566c5f4f55e380754564d.jpg

3 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Härligt vårtecken när tranan återvänder. Fina bilder och som ett tillägg på hägern så är det en ägretthäger du har fångat på bild.

Ja verkligen och inga långkalsonger eller handskar behövdes heller så visst är den på väg. Javisst är det en ägrett, vet inte varför jag bara skrev häger. :)

5 timmar sedan, Martin sade:

Aha, då skall man kanske ut och leta efter dem nu var det var snyggt...

Ja dom ska finnas i Huseby här nere men det är skralt med pengar nu så det blir inte många utanför-skylten-resor nu för tiden.

7 timmar sedan, Martin sade:

Snygga skarvar! Funderar på om det är samma sorts skarvar jag brukar se, det finns väl storskarv och toppskarv eller hur är det @Ulf Ekström a.k.a Himma

Det är med stor sannolikhet samma art som ni ser, storskarv. Toppskarven är betydligt mer ovanlig. Enda stället som jag har sett toppskarv är utanför Båstad.

5 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det är med stor sannolikhet samma art som ni ser, storskarv. Toppskarven är betydligt mer ovanlig. Enda stället som jag har sett toppskarv är utanför Båstad.

Visst är detta en vanlig storskarv? Får dom denna kostym för att impa på honorna?

28 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ja, jag fick (kanske) anledningen till att jag inte kände igen skarvarna... de har klätt upp sig i hopp om lite vårmys :)