Jump to content

Övning inför vintergatan...

Recommended Posts

32 minuter sedan, Rolf sade:

Annorlunda bilder blev det, härligt ljus och så många stjärnor man ser!

Tack Rolf!

Skulle haft 24mm istället. Förvrängningarna i kanterna är hemska på 14mm. Men jag drog o slet i bilden i Lr så dom går iaf att visa. 

3 timmar sedan, sanne sade:

Kunne du prøve en dag at stå tætter på det enlige træ så du kun får det med og søen ? fint ser det ud .

Njae ... då får jag byta objektiv för det där 14 mm ger så grova förvrängningar att jag knappt kunde använda dessa bilder.

Tack Sanne!

3 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Blev stämningsfullt. Visst är man sugen på att fota himlen mer. Finns så många läckra bilder på nätet. Sen har vi norrsken men då måste man nog resa 700 km norrut minst

Ja det blev bättre än planerat tror jag... :) Norrsken hade jag velat fota.

Otroligt snyggt. jag hade tankarna på det och var faktiskt ute när det var nymåne senast men hittade inga bra platser, de jag hade tänkt var inte så bra. Och med -10 ville jag inte ta den tiden det skulle ta för det jag tänkt när det inte var rätt motiv.

Gillar dock dina, kanske skulle jag testat ändå för det här blev bra!

5 timmar sedan, Martin sade:

Otroligt snyggt. jag hade tankarna på det och var faktiskt ute när det var nymåne senast men hittade inga bra platser, de jag hade tänkt var inte så bra. Och med -10 ville jag inte ta den tiden det skulle ta för det jag tänkt när det inte var rätt motiv.

Gillar dock dina, kanske skulle jag testat ändå för det här blev bra!

Tack Martin, om vi säger som så att så här i efterhand så är jag ju glad att molnen var där lite också dom gör sitt till här tycker jag. OCH att månen kan vara bakom ett moln gör inte saken sämre heller. :)  Ser fram emot något från dej.