ToddeSwe 1897 Posted February 21 Share Posted February 21 Åkte till Dansjön igen fast med andra avsikter ikväll. När jag kom dit slog det mig MÅNEN Så det är INTE solen ni ser i högra hörnet. Så det blev till att göra något skoj av situationen så pojken fick lite frisk luft en stund. he he he 1. 2. Ove och Farsta (Hasse) 2 Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted February 21 Share Posted February 21 Annorlunda bilder blev det, härligt ljus och så många stjärnor man ser! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 21 Author Share Posted February 21 32 minuter sedan, Rolf sade: Annorlunda bilder blev det, härligt ljus och så många stjärnor man ser! Tack Rolf! Skulle haft 24mm istället. Förvrängningarna i kanterna är hemska på 14mm. Men jag drog o slet i bilden i Lr så dom går iaf att visa. Link to post Share on other sites
sanne 604 Posted February 23 Share Posted February 23 Kunne du prøve en dag at stå tætter på det enlige træ så du kun får det med og søen ? fint ser det ud . Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 899 Posted February 23 Share Posted February 23 Blev stämningsfullt. Visst är man sugen på att fota himlen mer. Finns så många läckra bilder på nätet. Sen har vi norrsken men då måste man nog resa 700 km norrut minst Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 23 Author Share Posted February 23 3 timmar sedan, sanne sade: Kunne du prøve en dag at stå tætter på det enlige træ så du kun får det med og søen ? fint ser det ud . Njae ... då får jag byta objektiv för det där 14 mm ger så grova förvrängningar att jag knappt kunde använda dessa bilder. Tack Sanne! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 23 Author Share Posted February 23 3 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade: Blev stämningsfullt. Visst är man sugen på att fota himlen mer. Finns så många läckra bilder på nätet. Sen har vi norrsken men då måste man nog resa 700 km norrut minst Ja det blev bättre än planerat tror jag... Norrsken hade jag velat fota. Link to post Share on other sites
Cope 5100 Posted February 23 Share Posted February 23 Två fina bilder med härligt ljus. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 23 Author Share Posted February 23 3 timmar sedan, Cope sade: Två fina bilder med härligt ljus. Tack Conny! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 23 Author Share Posted February 23 Gjorde i ordning tre till: 1. 2. 3. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted February 23 Share Posted February 23 Dom gillas även om sista bilden är lite varmare i tonen än de andra. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 23 Author Share Posted February 23 Just nu, Rolf sade: Dom gillas även om sista bilden är lite varmare i tonen än de andra. Tack Rolf, jag känner mig lite varm i kläderna nu. Link to post Share on other sites
Martin 1079 Posted February 28 Share Posted February 28 Otroligt snyggt. jag hade tankarna på det och var faktiskt ute när det var nymåne senast men hittade inga bra platser, de jag hade tänkt var inte så bra. Och med -10 ville jag inte ta den tiden det skulle ta för det jag tänkt när det inte var rätt motiv. Gillar dock dina, kanske skulle jag testat ändå för det här blev bra! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 28 Author Share Posted February 28 5 timmar sedan, Martin sade: Otroligt snyggt. jag hade tankarna på det och var faktiskt ute när det var nymåne senast men hittade inga bra platser, de jag hade tänkt var inte så bra. Och med -10 ville jag inte ta den tiden det skulle ta för det jag tänkt när det inte var rätt motiv. Gillar dock dina, kanske skulle jag testat ändå för det här blev bra! Tack Martin, om vi säger som så att så här i efterhand så är jag ju glad att molnen var där lite också dom gör sitt till här tycker jag. OCH att månen kan vara bakom ett moln gör inte saken sämre heller. Ser fram emot något från dej. Link to post Share on other sites
Recommended Posts