Jump to content

Min första försäljning kom i posten idag. :)

Recommended Posts

10 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Här går det undan, fick min första beställning för någon dag sedan och idag kom det med posten. :)

179:- på crimson och fineart papper.

152037103_10159088298871252_5073807441289431306_o.thumb.jpg.b649ae206c2b061bdb8444c0c4ad1f5a.jpg

Jättefin Todde, men har du sålt den !? I så fall hur gick du tillväga för att sälja den !? Jag vill också sälja bilder :lol: ! Varför har du vattenmärke längst ner, är det inte bättre du signerar bilden på baksidan !? Presumtiva kunder kanske tycker att det är störande att du har en vattenstämpel i bilden. Dessutom är det bättre om du beställer utskrifter med en vit kant runt om själva bilden, utifall att presumtiva kunder vill montera utskriften i en passepartout. I all välmening...

2 timmar sedan, Mr.T sade:

Jättefin Todde, men har du sålt den !? I så fall hur gick du tillväga för att sälja den !? Jag vill också sälja bilder :lol: ! Varför har du vattenmärke längst ner, är det inte bättre du signerar bilden på baksidan !? Presumtiva kunder kanske tycker att det är störande att du har en vattenstämpel i bilden. Dessutom är det bättre om du beställer utskrifter med en vit kant runt om själva bilden, utifall att presumtiva kunder vill montera utskriften i en passepartout. I all välmening...

Genom facebook, hon såg den på min sida. En gammal vän och chef där jag en gång jobbade.

Den där ramen är till för att förhöja bilden vilket jag tycker den gör i vissa fall. Hon beställde utan detta med bara namnet i ena hörnet.

1 timme sedan, Cope sade:

Snyggt och roligt för dig. Grattis till din första försäljning.

1 timme sedan, Rolf sade:

Grattis till försäljningen Todde!

Svar till er bägge, det var till en vän på facebook som ska hänga den på sitt hotell. Och som jag förstod så blir det fler men hon ville se hur det blev först.

Tjänade ca 40:- på men 40:- är 40:- :)

Just nu, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Trycka bilder är lite extra fina och spännande. Man blir liksom lite extra stolt över vad som åstadkommits. 

Ja dom blir som små "barn" dom där och varje bild har ju sin historia och man mins hur var och när.

Jag har bara provat dom vid ett eller möjligtvis två tillfälle.
Det var absolut inget fel på utskrifterna men den personliga hanteringen satte sina små spår.
När utskrifterna rullades och stoppades i rören så var dom för hårdhänta och det blev små, små veck som inte syntes förrän bilden hamnade bakom glas.
Och missminner jag mig inte så kunde man även se dom när dom låg plant på bordet utan glas och under förutsättning att ljuset föll i rätt läge s a s.
Sånt varken kan eller vill jag sälja vilket gjorde att jag trycker lokalt och hämtar utskrifterna i plant läge mellan 2 plexiglasskivor. Det blir lite bökigt när det är storleken 70x100 men det funkar med lite god vilja :)

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Grattis. Tycker Crimson gör ett bra jobb och det finns många olika format och stilar att välja på. Valde du "dont touch my picture" eller lät du deras automatiska justering gå in?

Ja fast jag glömde exportera den för matt papper tyvärr, men tycker det blev bra ändå. Jo jag valde dont touch my picture. :)

1 timme sedan, Cope sade:

Jag har bara provat dom vid ett eller möjligtvis två tillfälle.
Det var absolut inget fel på utskrifterna men den personliga hanteringen satte sina små spår.
När utskrifterna rullades och stoppades i rören så var dom för hårdhänta och det blev små, små veck som inte syntes förrän bilden hamnade bakom glas.
Och missminner jag mig inte så kunde man även se dom när dom låg plant på bordet utan glas och under förutsättning att ljuset föll i rätt läge s a s.
Sånt varken kan eller vill jag sälja vilket gjorde att jag trycker lokalt och hämtar utskrifterna i plant läge mellan 2 plexiglasskivor. Det blir lite bökigt när det är storleken 70x100 men det funkar med lite god vilja :)

Jag tyckte också mej se ränder i papperet ... men trodde det var i bilden... fan ska klaga på detta!