ToddeSwe 1897 Posted February 17 Share Posted February 17 Nu är allt framkallat från den 15:e så här är fåglarna jag fick också. 1. Sötposition på. 2. 3. Denna herre har jag jagat länge och väntat på vid matningen, men dom sitter en bit ifrån hela tiden jag är där. 4. Gulsparven var ganska så oberörd av att jag försökte hitta rätt vinkel framför hen. 5. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted February 17 Share Posted February 17 Även här en fin tråd, domherren är ju alltid trevlig att få se. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 24 minuter sedan, Rolf sade: Även här en fin tråd, domherren är ju alltid trevlig att få se. Tack Rolf, ja den håller på sig så man blir inte bortskämd precis av dess närvaro. Link to post Share on other sites
Cope 5100 Posted February 17 Share Posted February 17 Finfina bilder allihopa med fyran sticker ut en aning från dom övriga. Link to post Share on other sites
Mr.T 425 Posted February 17 Share Posted February 17 1.an är i mitt tycke helt klart den bästa, inte minst med tanke på kompositionen. Är samtliga bilder tagna med Tamron 150-600 mm gluggen !? Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 49 minuter sedan, Cope sade: Finfina bilder allihopa med fyran sticker ut en aning från dom övriga. Tack Conny! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 7 minuter sedan, Mr.T sade: 1.an är i mitt tycke helt klart den bästa, inte minst med tanke på kompositionen. Är samtliga bilder tagna med Tamron 150-600 mm gluggen !? Tack Mr.T Ja det är dom Link to post Share on other sites
Mr.T 425 Posted February 17 Share Posted February 17 3 timmar sedan, ToddeSwe sade: Tack Mr.T Ja det är dom Ok. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 2 timmar sedan, Mr.T sade: Ok. Hade en önskan om att du nu hade förklarat varför du undrade. Link to post Share on other sites
Martin 1079 Posted February 17 Share Posted February 17 Riktigt fina porträtt i vanlig ordning, bug och bock! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 21 minuter sedan, Martin sade: Riktigt fina porträtt i vanlig ordning, bug och bock! Tack Martin! Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2648 Posted February 17 Share Posted February 17 Gulsparven är ju den ovanligaste så det är ett extra plus för men allra bäst är ändå den första på blåmesen. Link to post Share on other sites
Mr.T 425 Posted February 17 Share Posted February 17 1 timme sedan, ToddeSwe sade: Hade en önskan om att du nu hade förklarat varför du undrade. Tycker att bilderna tagna med den gluggen ser väldigt bra ut, helt enkelt. Skulle vilja ha tillgång till en RAW- fil så att jag kunde se den på min egna dator och skärm, s a s. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 3 minuter sedan, Mr.T sade: Tycker att bilderna tagna med den gluggen ser väldigt bra ut, helt enkelt. Skulle vilja ha tillgång till en RAW- fil så att jag kunde se den på min egna dator och skärm, s a s. Säg vilken bild och ge mig din e-post så lägger jag den till dej på min Dropbox. Bilderna är ju skärpta med topaz denoise också. Link to post Share on other sites
Mr.T 425 Posted February 17 Share Posted February 17 9 minuter sedan, ToddeSwe sade: Säg vilken bild och ge mig din e-post så lägger jag den till dej på min Dropbox. Skickar ett PM. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted February 17 Author Share Posted February 17 28 minuter sedan, Mr.T sade: Skickar ett PM. Ok Link to post Share on other sites
Recommended Posts