Jump to content

Vinterlandskap före matningen idag

Recommended Posts

Körde en runda på landsbygden i närområdet för lite landskapsbilder med snö, men fantasin var kanske inte på topp eller så fanns där helt enkelt inget...

Här är två bilder jag fick med mig iaf från Sköldsta som det heter.

1.

Skoldsta_1_Border.thumb.jpg.08eb7995cb2368232aee0455de2cce7d.jpg

2.

Skoldsta_2_Border.thumb.jpg.eb20dc549a1cc1b111f858704defabcd.jpg

3.

Skoldsta_3_Border.thumb.jpg.17eccc0ce7d972eb14fcfb3ccfab68f5.jpg

34 minuter sedan, Rolf sade:

Vackert landskap, ettan vinner med det lilla huset. Vi har fått lite snö här också men den lär väl inte ligga så länge

Jag gillar när träden har snö på sig, speciellt granar blir fina. Verkar ligga kvar här ett tag men dumt att vila på hanen. Rätt som det är så regnar det igen.

5 timmar sedan, Rolf sade:

Jag kan inte bestämma mig för ettan eller trean...

Jag tyckte först inte det blev något att visa. När jag återvände några timmar senare så hade jag ändrat mig. Märkligt eller hur... 😊

2 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Fyran är mycket bättre än tvåan. :thumbsup: Ettan är dock den som vinner även om jag hade beskurit den annorlunda tror jag, antingen mer himmel eller mer åker. Som det är nu så hamnar huset och träden mitt i bilden.

Tack Ulf, kände det så fort jag skar om den också. :) Ibland får man återvända till en bild när man har suttit en stund har jag märkt.

Ettan gjorde jag så avsiktligt för att huset skulle kännas långt bort och litet. Sen har jag fått för mig att när jag fotar landskap med himmel och mark så försöker jag alltid centrera skarven mellan där himlen börjar och marken slutar mitt i bild.... vet inte varför jag gör så egentligen. Men jag ska nyfiken som jag är leka lite med denna bilden nu. :) Tack för inputen.

51 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack Ulf, kände det så fort jag skar om den också. :) Ibland får man återvända till en bild när man har suttit en stund har jag märkt.

Ettan gjorde jag så avsiktligt för att huset skulle kännas långt bort och litet. Sen har jag fått för mig att när jag fotar landskap med himmel och mark så försöker jag alltid centrera skarven mellan där himlen börjar och marken slutar mitt i bild.... vet inte varför jag gör så egentligen. Men jag ska nyfiken som jag är leka lite med denna bilden nu. :) Tack för inputen.

Kan nog hålla med om att lite mer himmel inte var fel alls...

DSC_6500.thumb.jpg.8e3f59e6555751ba9f502d5dd32c3783.jpg