Jump to content

Nytt lager med snö ger snabbare utlösning :)

Recommended Posts

4 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Fina. Nr 1 ser knivskarp ut. Snön är ingen dum inramning

Ja reagerade på det också, synd man inte har ljustarkare objektiv hela tiden så man kunde få dessa bilder även med dåligt ljus.

10 timmar sedan, Mona sade:

Kanonfina bilder! Skarpa! Den lilla musen är ju bara så söt! Kanske hade jag provat en liten S-kurva för att få lite mer popp. 

Härligt att du är tillbaka Mona!

Jag har gjort allt jag "kan" för att få den så här, bilderna är aningen underexponerade pga av inställningarna som gav mig skärpan.

Du får lära mig hur en s kurva funkar någon gång. Även om jag förstår innebörden så har jag nog aldrig lyckats använda den när den ser ut som ett s. :)

2 minuter sedan, Mr.T sade:

Fina bilder Todde ! Önskade nästan att jag också var arbetslös ;). Fast det är förvisso ingen garanti att man kan leverera som du gör :confused0006:.

Tack Mr.T, näh jag väljer ett jobb före att sitta där varje eller varannan dag och fota. Tur jag är så intresserad annars hade man väl snart inte haft någon hobby för att man gör det för mycket. Jag lovade mig själv att jag inte skulle bli sittandes hemma och slösa bort tiden.

On 2021-02-04 at 1:55 PM, ToddeSwe sade:

Jag lovade mig själv att jag inte skulle bli sittandes hemma och slösa bort tiden.

Tycker jag är ett utmärkt sätt att resonera.  Själv är jag heltidsarbetande (plus lote övertid mellan varven), så i mitt fall blir det en del hemmasittande när jag är ledig och som inte det vore nog, har jag ett stillasittande arbete i kombination med felaktig kosthållning i kombination med intagav div. sötsaker. Gissa vad det gör runt midjan :ahh:.

Kan inte låta bli att reflektera över trådens rubrik. Är det medvetet eller bara en (o)lycklig slump !? 

1 timme sedan, Mr.T sade:

Tycker jag är ett utmärkt sätt att resonera.  Själv är jag heltidsarbetande (plus lote övertid mellan varven), så i mitt fall blir det en del hemmasittande när jag är ledig och som inte det vore nog, har jag ett stillasittande arbete i kombination med felaktig kosthållning i kombination med intagav div. sötsaker. Gissa vad det gör runt midjan :ahh:.

Kan inte låta bli att reflektera över trådens rubrik. Är det medvetet eller bara en (o)lycklig slump !? 

Jo av just den anledningen (stillastittande gör en fet) så lovade jag mig själv att röra på mig minst en gång om dagen för att minimera tillväxten. Men likväl har jag gått upp 7-8 kg. Men det finns en bakomliggande sjukdom som gör att jag  har svårt att "träna". En del av min andningsmuskel (diafragman) har lagt av och jag kan inte riktigt andas som förr och det och att jag samtidigt fick diagnosen KOL gör mig en aning slö och har svårt för att hålla viktökningen borta. Gör vad jag kan med ett minimum av godis och onyttigt men man måste ju leva lite också.

Jodå den var avsiktlig och jag tyckte jag var skitrolig. :)