ToddeSwe 1913 Posted January 28 Share Posted January 28 Idag kunde jag öka på exponeringstiden och blända ner en aning och det gjorde susen. 1. 1/800 f8.0 ISO 900 2. 1/800 f7.1 ISO 1250 3. 1/400 f6.3 ISO 110 4. 1/800 f7.1 ISO 560 Farsta (Hasse) 1 Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 907 Posted January 28 Share Posted January 28 Fina. Nr 1 ser knivskarp ut. Snön är ingen dum inramning Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted January 28 Author Share Posted January 28 4 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade: Fina. Nr 1 ser knivskarp ut. Snön är ingen dum inramning Ja reagerade på det också, synd man inte har ljustarkare objektiv hela tiden så man kunde få dessa bilder även med dåligt ljus. Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted January 28 Share Posted January 28 Verkligen fin serie, snön gör mycket till. Här har vi inte en flinga men sol och rejält kallt har det varit idag. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted January 28 Author Share Posted January 28 38 minuter sedan, Rolf sade: Verkligen fin serie, snön gör mycket till. Här har vi inte en flinga men sol och rejält kallt har det varit idag. Tack Rolf, det kom säkert 15 cm inatt. Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted January 28 Share Posted January 28 Inte dåligt, har ni kallt också så kanske det ligger några dagar. Link to post Share on other sites
Martin 1083 Posted January 28 Share Posted January 28 Snyggt! Snön är verkligen en bra reflektor! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted January 28 Author Share Posted January 28 12 minuter sedan, Martin sade: Snyggt! Snön är verkligen en bra reflektor! Tack, ja jag fyllde några påsar att ha när den försvinner. Link to post Share on other sites
Rolf 1900 Posted January 28 Share Posted January 28 Todde, kolla din rubrik en gång till, jag höll på att garva ihjäl mig! Link to post Share on other sites
Martin 1083 Posted January 28 Share Posted January 28 4 minuter sedan, Rolf sade: Todde, kolla din rubrik en gång till, jag höll på att garva ihjäl mig! Det gjorde jag med ToddeSwe 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted January 28 Author Share Posted January 28 21 minuter sedan, Rolf sade: Todde, kolla din rubrik en gång till, jag höll på att garva ihjäl mig! Det var liksom meningen. 😊 Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3447 Posted January 28 Share Posted January 28 Snyggt jag gillar 3 och 4 lite extra! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted January 28 Author Share Posted January 28 48 minuter sedan, Jens Nilsson sade: Snyggt jag gillar 3 och 4 lite extra! Tack Jens! Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted January 28 Share Posted January 28 Kanonfina bilder! Skarpa! Den lilla musen är ju bara så söt! Kanske hade jag provat en liten S-kurva för att få lite mer popp. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted January 29 Author Share Posted January 29 10 timmar sedan, Mona sade: Kanonfina bilder! Skarpa! Den lilla musen är ju bara så söt! Kanske hade jag provat en liten S-kurva för att få lite mer popp. Härligt att du är tillbaka Mona! Jag har gjort allt jag "kan" för att få den så här, bilderna är aningen underexponerade pga av inställningarna som gav mig skärpan. Du får lära mig hur en s kurva funkar någon gång. Även om jag förstår innebörden så har jag nog aldrig lyckats använda den när den ser ut som ett s. Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2654 Posted February 3 Share Posted February 3 Som redan nämnts så är det väldigt fina bilder i denna tråden. Sorken/musen är underbart söt. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 4 Author Share Posted February 4 8 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Som redan nämnts så är det väldigt fina bilder i denna tråden. Sorken/musen är underbart söt. Tack Ulf, visst är dom söta. Link to post Share on other sites
Mr.T 426 Posted February 4 Share Posted February 4 Fina bilder Todde ! Önskade nästan att jag också var arbetslös . Fast det är förvisso ingen garanti att man kan leverera som du gör . Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 4 Author Share Posted February 4 2 minuter sedan, Mr.T sade: Fina bilder Todde ! Önskade nästan att jag också var arbetslös . Fast det är förvisso ingen garanti att man kan leverera som du gör . Tack Mr.T, näh jag väljer ett jobb före att sitta där varje eller varannan dag och fota. Tur jag är så intresserad annars hade man väl snart inte haft någon hobby för att man gör det för mycket. Jag lovade mig själv att jag inte skulle bli sittandes hemma och slösa bort tiden. Link to post Share on other sites
Mr.T 426 Posted February 5 Share Posted February 5 On 2021-02-04 at 1:55 PM, ToddeSwe sade: Jag lovade mig själv att jag inte skulle bli sittandes hemma och slösa bort tiden. Tycker jag är ett utmärkt sätt att resonera. Själv är jag heltidsarbetande (plus lote övertid mellan varven), så i mitt fall blir det en del hemmasittande när jag är ledig och som inte det vore nog, har jag ett stillasittande arbete i kombination med felaktig kosthållning i kombination med intagav div. sötsaker. Gissa vad det gör runt midjan . Kan inte låta bli att reflektera över trådens rubrik. Är det medvetet eller bara en (o)lycklig slump !? Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1913 Posted February 5 Author Share Posted February 5 1 timme sedan, Mr.T sade: Tycker jag är ett utmärkt sätt att resonera. Själv är jag heltidsarbetande (plus lote övertid mellan varven), så i mitt fall blir det en del hemmasittande när jag är ledig och som inte det vore nog, har jag ett stillasittande arbete i kombination med felaktig kosthållning i kombination med intagav div. sötsaker. Gissa vad det gör runt midjan . Kan inte låta bli att reflektera över trådens rubrik. Är det medvetet eller bara en (o)lycklig slump !? Jo av just den anledningen (stillastittande gör en fet) så lovade jag mig själv att röra på mig minst en gång om dagen för att minimera tillväxten. Men likväl har jag gått upp 7-8 kg. Men det finns en bakomliggande sjukdom som gör att jag har svårt att "träna". En del av min andningsmuskel (diafragman) har lagt av och jag kan inte riktigt andas som förr och det och att jag samtidigt fick diagnosen KOL gör mig en aning slö och har svårt för att hålla viktökningen borta. Gör vad jag kan med ett minimum av godis och onyttigt men man måste ju leva lite också. Jodå den var avsiktlig och jag tyckte jag var skitrolig. Martin 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts