Robert 363 Posted January 27 Share Posted January 27 Wow, bara wow! Vilken kamera som de fått till. Hade det inte varit för att jag redan skaffat A7RIV så hade denna varit på god väg ner i min kameraväska. Snabb-spec: 50.1MP33 35 mm staplad CMOS-sensor i fullformat med inbyggt minne Kontinuerlig bildtagning med 30 bilder/s med AF/AE-spårning Filminspelning med 8K 30p och 4K 120p Bred AF-täckning med 759 punkter för fasdetektion och 425 punkter för kontrastavkänning https://www.sony.se/electronics/kameror-med-utbytbart-objektiv/ilce-1/specifications Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 27 Share Posted January 27 Jo, jag har läst lite om den och den är minst sagt grym! Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3447 Posted January 28 Share Posted January 28 Verkar vara en grym kamera, hade jag planer på att byta märke helt så kunde det nog bli en Sony, men det är inte aktuellt i dagsläget. Skulle nästan kunna sälja det jag har då jag knappt använder utrustningen längre... Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 899 Posted January 28 Share Posted January 28 Det händer mkt inom kamera nu. Allt utvecklas. Vissa märken kämpar. Sonyn verkar verkligen grym. Link to post Share on other sites
Cope 5100 Posted January 28 Share Posted January 28 Som Rolf säger, den verkar grym och hade gärna fått ligga i min rygga om jag hade använt mig utav deras system. Såg att det är en ny mellanformatare från Fuji som är på väg att lanseras. Men priset känns inte motiverat även om den också hade varit rolig att ha Tror den var prissatt till strax över 120000:- Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3447 Posted January 28 Share Posted January 28 4 timmar sedan, Cope sade: Som Rolf säger, den verkar grym och hade gärna fått ligga i min rygga om jag hade använt mig utav deras system. Såg att det är en ny mellanformatare från Fuji som är på väg att lanseras. Men priset känns inte motiverat även om den också hade varit rolig att ha Tror den var prissatt till strax över 120000:- Ja jisses, lägg till en 20-25 000 så får man ju en Zuzuki Swift... Om man vill alltså... Cope 1 Link to post Share on other sites
Mona 3496 Posted January 28 Share Posted January 28 Grym kamera, men trots det så har den ingen vridbar skärm. Det är dåligt. Skulle dessutom inte skaffa en ny Sony igen (har en a7 III) som jag inte gillar för dom ologiska menyerna. Nej, det blir en Canon R5 när jag byter Martin 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts