Jump to content

Recommended Posts

Wow, bara wow! Vilken kamera som de fått till. Hade det inte varit för att jag redan skaffat A7RIV så hade denna varit på god väg ner i min kameraväska.

Snabb-spec:

50.1MP 35 mm staplad CMOS-sensor i fullformat med inbyggt minne
Kontinuerlig bildtagning med 30 bilder/s med AF/AE-spårning
Filminspelning med 8K 30p och 4K 120p
Bred AF-täckning med 759 punkter för fasdetektion och 425 punkter för kontrastavkänning

https://www.sony.se/electronics/kameror-med-utbytbart-objektiv/ilce-1/specifications

Som Rolf säger, den verkar grym och hade gärna fått ligga i min rygga om jag hade använt mig utav deras system.

Såg att det är en ny mellanformatare från Fuji som är på väg att lanseras. Men priset känns inte motiverat även om den också hade varit rolig att ha :)

Tror den var prissatt till strax över 120000:-:o

4 timmar sedan, Cope sade:

Som Rolf säger, den verkar grym och hade gärna fått ligga i min rygga om jag hade använt mig utav deras system.

Såg att det är en ny mellanformatare från Fuji som är på väg att lanseras. Men priset känns inte motiverat även om den också hade varit rolig att ha :)

Tror den var prissatt till strax över 120000:-:o

Ja jisses, lägg till en 20-25 000 så får man ju en Zuzuki Swift...:D Om man vill alltså...:wacko:

Grym kamera, men trots det så har den ingen vridbar skärm. Det är dåligt. Skulle dessutom inte skaffa en ny Sony igen (har en a7 III) som jag inte gillar för dom ologiska menyerna. Nej, det blir en Canon R5 när jag byter :P