Jump to content
Sign in to follow this  
Jonas Mårtensson

Får man visa en film? Min första med Nikon 5100

Recommended Posts

Tjena! Ja jag köpte min för att filma med huvudsakligen även bra med en dx till att köra macro med, tänker filma fjärilslarver i sommar med macroobjektiv och mellanringar och D5100 annars kör jag mest med min D700 som har så bra sökare. På D5100 blir det bäst resultat om man uteslutande använder displayen istället för sökaren tycker jag. Man får ratta om exponeringenkompensatorn ganska mycket ibland som med alla lite billigare kameror och den har inte autofokus till något av mina objektiv men annars en himla trevlig kamera. Hörde att de nya fx kamerorna ska byta kortstandard och få grymt många mp och ska man uppdatera sin fx måste man nog framöver köpa ny grym dator med:( Det fina med D5100 var att den filmar med objektiven jag har och datorn räcker till;););)

Åh, dom filmerna vill jag se! :o Jaha, det visste jag inte. Jag kan endast filma med LV igång men de fungerar jätte bra. Det är riktigt kul att filma med kortskärpedjup.Ja, de är mycket som blir nytt nu så man måste uppdatera. :oVad har fått dig att bli intresserad i filmning? :)

Ja man kan bara filma med lv, jag menade att jag fotar också helst i lv med på 5100. Film verkar vara kul då det är outforskat och där finns mycket att göra, hade dock suttit bra med högre framerate det hade underlättat kreativiten en hel del tror jag ;););)