ToddeSwe 1897 Posted January 18 Share Posted January 18 Idag hände inte mycket men det som hände var desto bättre. Bilderna talar för sig själv, har väntat på denna blyga fågel. Idag äntligen vågade den sig upp till äpplen jag lagt på stocken. Vad ni ser är vad jag fick idag förutom en film på koltrasten som kanske kan klippas om. 1. Ser hon inte nästan lite stolt ut ... 1.1 ser ingen skillnad med samma vitbalans som 2:an. 2. 3. Entita 4. Rödhaken sviker aldrig. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 18 Share Posted January 18 Fin serie Todde! Ettan känns lite väl varm i jämförelse med dom andra. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 18 Author Share Posted January 18 25 minuter sedan, Rolf sade: Fin serie Todde! Ettan känns lite väl varm i jämförelse med dom andra. Tack Rolf, ja solen råkade titta fram några minuter för att sedan försvinna helt. Tittade nu för säkerhets skull och du har rätt, jag hade glömt vitbalansen på den varmare. Fan vilken blick du har för det där. Du är verkligen på rätt ställe. Lade dit 1.1 nu med samma vitbalans som 2:an men ser ingen skillnad. Så det måste vara solen då. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 18 Share Posted January 18 Ja det är väl solen för jag ser heller ingen skillnad men dra ner wb lite i alla fall. (Om du vill naturligtvis.) Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2648 Posted January 18 Share Posted January 18 Fina bilder allihop. På min halvtaskiga jobbskärm tycker jag att vitbalansen i ettan ser bättre ut än i bild två men som sagt, det är på jobbet. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 18 Author Share Posted January 18 6 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Fina bilder allihop. På min halvtaskiga jobbskärm tycker jag att vitbalansen i ettan ser bättre ut än i bild två men som sagt, det är på jobbet. Tack Ulf! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 18 Author Share Posted January 18 16 minuter sedan, Rolf sade: Ja det är väl solen för jag ser heller ingen skillnad men dra ner wb lite i alla fall. (Om du vill naturligtvis.) Äsch det gör inget att den är lite varmare. Dom ska ju egentligen inte jämföras. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 18 Share Posted January 18 Nä det gör absolut ingenting. Link to post Share on other sites
sanne 604 Posted January 18 Share Posted January 18 Endnu en fin serie fugle.bedst den sidste på grund af kontrasterne fra Rødhalsen :-) Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 18 Author Share Posted January 18 4 timmar sedan, sanne sade: Endnu en fin serie fugle.bedst den sidste på grund af kontrasterne fra Rødhalsen :-) Tack Sanne! Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 899 Posted January 19 Share Posted January 19 Alla fina men gillade sista bilden bäst Link to post Share on other sites
Cope 5100 Posted January 19 Share Posted January 19 Tre fina bilder Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 19 Author Share Posted January 19 8 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade: Alla fina men gillade sista bilden bäst Tack Hasse! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 19 Author Share Posted January 19 7 timmar sedan, Cope sade: Tre fina bilder Tre? Link to post Share on other sites
Cope 5100 Posted January 21 Share Posted January 21 On 2021-01-19 at 9:07 PM, ToddeSwe sade: Tre? Ja, bortser man från den sista så blir det tre Nä, det var väl mitt ultralätta teflonminne som spelade mig ett spratt Martin 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1897 Posted January 21 Author Share Posted January 21 44 minuter sedan, Cope sade: Ja, bortser man från den sista så blir det tre Nä, det var väl mitt ultralätta teflonminne som spelade mig ett spratt Ha ha lider av samma åkomma. 😊 Link to post Share on other sites
Recommended Posts