Jump to content

Vad har Mona tagit vägen !?

Recommended Posts

34 minutes ago, Mr.T said:

Ja, vad har Mona tagit vägen !? Hon var ju hyperaktiv här på Xponerat och nu har hon varit borta ganska länge. Någon som vet :confused0006: !?

Hun sætter billeder ind på Facebook :-)

54 minuter sedan, sanne sade:

Hun sætter billeder ind på Facebook :-)

Aha, tack för det Sanne ! Bra att veta att inget hänt henne i vart fall, och det var det som var anledningen till min undran. Tack än en gång Sanne !

3 minuter sedan, Cope sade:

Det stämmer att han huserar på FB numera. Hon är moderator i flertalet stora grupper som verkar ta väldigt mkt tid i anspråk. Därav utebliven aktivitet här inne.

Jaja, bara inget hänt henne, så är jag nöjd.

• 2 weeks later...

Hej alla forumvänner!

Jag ber om ursäkt att min aktivitet här har varit låg, för att säga ingen på väldigt lång tid. Det har varit ett jobbigt år med den här pandemin. Lusten och orken har varit som bortblåst under långa perioder. Jag har varit frisk, men det har ändå tärt på tillvaron. Alla jobb i resebranschen som vi är i, försvann och har ännu inte kommit tillbaka. Sen har det varit mycket annat som hänt i livet. FB är enda stället som jag orkat hänga på. Det är lättillgängligt och kräver inget engagemang. Vi är ju ett riktigt fotoforum, och det kräver lite mer:wub:  Här vill iaf jag gå in via datorn och därifrån ladda upp bilder. 

En rolig sak som hände i slutet av året var att jag hamnade på en 7:e plats på SM i naturfoto, kategori Kreativ naturbild. Det var otroligt roligt och hedrande, ja mycket förvånande då det var hård konkurrens. 

Mitt bidrag The midnight dance. Sångsvanar fotade vid Tysslingen utanför Örebro.

_W2B8078_2048px.thumb.jpg.744fd6a41ea290a18af4607693f779aa.jpg

http://Kreativ naturbild

http://SM i fotografi

När fotograferandet kommer igång igen så hoppas jag att jag blir mer aktiv igen här. Jag längtar verkligen ut att fota nu, men hittar inga miljöer eller motiv. Allt är bara grått. Nu ska jag försöka ta mig i kragen och hänga mer med er igen. Tack Mr. T för att du var omtänksam och frågade efter mig:wub:

9 timmar sedan, Mona sade:

Hej alla forumvänner!

Jag ber om ursäkt att min aktivitet här har varit låg, för att säga ingen på väldigt lång tid. Det har varit ett jobbigt år med den här pandemin. Lusten och orken har varit som bortblåst under långa perioder. Jag har varit frisk, men det har ändå tärt på tillvaron. Alla jobb i resebranschen som vi är i, försvann och har ännu inte kommit tillbaka. Sen har det varit mycket annat som hänt i livet. FB är enda stället som jag orkat hänga på. Det är lättillgängligt och kräver inget engagemang. Vi är ju ett riktigt fotoforum, och det kräver lite mer:wub:  Här vill iaf jag gå in via datorn och därifrån ladda upp bilder. 

En rolig sak som hände i slutet av året var att jag hamnade på en 7:e plats på SM i naturfoto, kategori Kreativ naturbild. Det var otroligt roligt och hedrande, ja mycket förvånande då det var hård konkurrens. 

Mitt bidrag The midnight dance. Sångsvanar fotade vid Tysslingen utanför Örebro.

När fotograferandet kommer igång igen så hoppas jag att jag blir mer aktiv igen här. Jag längtar verkligen ut att fota nu, men hittar inga miljöer eller motiv. Allt är bara grått. Nu ska jag försöka ta mig i kragen och hänga mer med er igen. Tack Mr. T för att du var omtänksam och frågade efter mig:wub:

Ett hejdundrandes grattis till en så pass framstående placering i fotosm. :star: Hoppas få se mer av dig och dina alster snart igen.

10 timmar sedan, Mona sade:

Hej alla forumvänner!

Kul att du kom så långt, den bilden är bara för otroligt grym, jag gratulerar till den platsen!:thumbsup:

Själv är jag inte heller aktiv, fotar ju knappt nu för tiden alls. Blir väl lite med mobilen på sin höjd, bortsett från ett och annat ryck med kameran. Jag hoppas att jag också ska komma i gång på allvar snart..

12 timmar sedan, Mona sade:

Hej alla forumvänner!

Grattis Mona det förtjänar du verkligen!

6 timmar sedan, sanne sade:

Smukt ser det bestemt ud :) ja men lige netop i denne tid gælder det om at få så meget energi som muligt ud af hver eneste dag...det hjælper mvh Sanne

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ett hejdundrandes grattis till en så pass framstående placering i fotosm. :star: Hoppas få se mer av dig och dina alster snart igen.

4 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Kul att du kom så långt, den bilden är bara för otroligt grym, jag gratulerar till den platsen!:thumbsup:

Själv är jag inte heller aktiv, fotar ju knappt nu för tiden alls. Blir väl lite med mobilen på sin höjd, bortsett från ett och annat ryck med kameran. Jag hoppas att jag också ska komma i gång på allvar snart..

2 timmar sedan, Cope sade:

Stort Grattis till din placering. Riktigt snyggt jobbat:wub:

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Grattis Mona det förtjänar du verkligen!

Tack allihop för era gratulationer:wub: Nu ser jag fram emot en ny fotosäsong och hoppas det går fort tills det blir vår!

Roligt att se dig igen! :thumbsup:
Kul med din placering, kan tänka mig att motståndet var massivt.

2020 har varit ett jobbigt år för alla så det är inget konstigt att man känner sig lite urvattnad. Snart får vi många vackra soldagar igen och då vaknar lusten till liv igen får vi hoppas. 

Vilken härlig svanbild! Grattis!. Jag har också undrat var du tagit vägen och även hon som också liksom mig körde Micro four third ( står helt still på namnet nu). Ja facebook är kravlöst när man inte riktigt orkar. Har vill man åtminstone ha en viss "verkshöjd" och tankar bakom när man lägger upp något. Men vi hoppas på vår och sommar och att fotolusten återvänder.

On 2021-01-27 at 11:11 AM, Robert sade:

Roligt att se dig igen! :thumbsup:
Kul med din placering, kan tänka mig att motståndet var massivt.

2020 har varit ett jobbigt år för alla så det är inget konstigt att man känner sig lite urvattnad. Snart får vi många vackra soldagar igen och då vaknar lusten till liv igen får vi hoppas. 

Tack Robban! Ja, 2020 var verkligen ett skitår, och en bit in på detta 2021 blir också skit. Man har nästan lust att strunta i alltihop och bara leva som vanligt...

9 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Vilken härlig svanbild! Grattis!. Jag har också undrat var du tagit vägen och även hon som också liksom mig körde Micro four third ( står helt still på namnet nu). Ja facebook är kravlöst när man inte riktigt orkar. Har vill man åtminstone ha en viss "verkshöjd" och tankar bakom när man lägger upp något. Men vi hoppas på vår och sommar och att fotolusten återvänder.

Tack Farsta! Jo, man vill ju ha lite mer kvalitet på bilderna här :) 

3 timmar sedan, Martin sade:

Stort grattis Mona! Riktigt bra! Det är inte dåligt jobbat i den konkurrensen!

Tack Martin! Det roliga var att 20 min innan tiden gick ut så hittade jag denna bilden. Redigerade snabbt och sen skickade in. Jag skickade in tre bilder, men det var bara denna som placerade sig. 

Stort Grattis till din fina placering Mona. En väldigt fin bild som förtjänar uppmärksamhet :wub:

Har heller inte varit aktiv här på ett långt tag, pga många saker som sker i livet. Men jag har inte gett upp mitt fotograferande och tanken är väl att jag ska hitta tillbaka hit vad det lider. Har varit inne och kikat ibland så är lite uppdaterad! :)

1 hour ago, Farsta (Hasse) said:

Och var är Gerard? Saknar hans underfundiga humor och egna fotostil. Alltid kul med någon som fotar med delvis andra ingångar.

Gerhard finns tyvärr inte bland oss längre, han fick en massiv stroke. :(

2 hours ago, Farsta (Hasse) said:

Nej!! Vad tråkigt. Nu blev jag ledsen :( Har det redan nämnts på sidan?

Ja hans syster reggade ett konto för en tid sedan och berättade det.

On 2021-01-29 at 8:52 AM, Mathias sade:

Stort Grattis till din fina placering Mona. En väldigt fin bild som förtjänar uppmärksamhet :wub:

Har heller inte varit aktiv här på ett långt tag, pga många saker som sker i livet. Men jag har inte gett upp mitt fotograferande och tanken är väl att jag ska hitta tillbaka hit vad det lider. Har varit inne och kikat ibland så är lite uppdaterad! :)

Tack så hjärtligt Mathias :)

Ja, ibland kommer livet emellan och tiden räcker inte till till allt man vill.