Jump to content

Södra Bokhultet igår

Recommended Posts

Dom där stjärtmesarna var kvar i Bokhultet i Växjö idag då jag tog en sväng för att se om ugglan var på plats.

På vägen hem stannade jag och kollade där stjärtmesarna var förra gången och jodå dom hängde kvar.

Nu blev jag riktigt glad för att jag kom nära idag, MEN jag gillar nog bild nr 1 och att solen inte står på fågeln. Även om inte dom andra är utbrända så...

Vad tycker ni?

1.

101493467_Stjrtmes_4_Border.thumb.jpg.86b8c011c5110eaa8562c112d21d2a63.jpg

2.

1675414045_Stjrtmes_1_Border.thumb.jpg.ad73fea329eb5f845f973cb76fca1f8e.jpg

3.

1719840439_Stjrtmes_2_Border.thumb.jpg.ce1c6e89f67082d16bf6fe137c4eefa6.jpg

4.

220730105_Stjrtmes_3_Border.thumb.jpg.f6a92f1a4e3f65bcba1ab0cb06d1f2d9.jpg

9 minuter sedan, Rolf sade:

Slog ihop trådarna då de är lika

Fina bilder även här Todde 4 blir favo.

Men det är ingen som kollar en "gammal" tråd efter nya inlägg...

Tack Rolf! Min favorit också. :)

28 minuter sedan, Rolf sade:

Jodå om du skriver i sista inlägget att du har lagt till fler bilder så kollar dom

Dåliga erfarenheter av det, därför jag startar en ny varje gång jag har nyare bilder.

5 timmar sedan, Cope sade:

En annan idé är att redigera allt klart och posta allt samtidigt. Då är det ingen som missar något.

Gillar framförallt den fjärde i den sista laddningen av bilder.

Innan så har det framförts klagomål på att jag postade för många i en tråd. :)

Tack Conny!

27 minutes ago, ToddeSwe said:

Tack Conny!

En tråd innehållande upp till 10 bilder är väl ok, sedan blir det väl lite många och är läge att dela upp på flera trådar.

11 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack Conny!

Jag tycker det beror på ämnet lite också.

I denna tråden är ju alla bilder på en enda fågelart, fångade vid samma tillfälle och väldigt snarlika varandra. Här kanske det är läge att välja ut sina 3-4 absoluta favoriter från den sessionen och stanna med det. Kom själv in med ca 200 bilder på domherrar tagna i samma buske här om dagen men visar väl på sin höjd en hona och en hane vad det lider.

Annat är det om man gjort en heldagsutflykt till flera olika platser eller sett t.ex. många olika arter så kan det vara befogat med många bilder och då uppdelat på ett par olika trådar.

40 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag tycker det beror på ämnet lite också.

I denna tråden är ju alla bilder på en enda fågelart, fångade vid samma tillfälle och väldigt snarlika varandra. Här kanske det är läge att välja ut sina 3-4 absoluta favoriter från den sessionen och stanna med det. Kom själv in med ca 200 bilder på domherrar tagna i samma buske här om dagen men visar väl på sin höjd en hona och en hane vad det lider.

Annat är det om man gjort en heldagsutflykt till flera olika platser eller sett t.ex. många olika arter så kan det vara befogat med många bilder och då uppdelat på ett par olika trådar.

Sant Ulf! 

Då jag tycker om de flesta bilderna och alla har olika tycke och smak så får jag reda på lite vad som är bra från er.  Man blir ju lite blind själv. 

Men jag gör så i fortsättningen att jag väljer ut några Jag gillar, sen får den som vill se resten kolla på min hemsida. 

11 timmar sedan, Rolf sade:

En tråd innehållande upp till 10 bilder är väl ok, sedan blir det väl lite många och är läge att dela upp på flera trådar.

I början blev jag tillsagd att inte ha så många i ett enda inlägg utan dela upp det i flera.