ToddeSwe 1861 Posted January 10 Share Posted January 10 Åkte till skogen utanför Växjö på Uggle-jakt idag, men den ville inte vara med så vi gick en sväng i södra Bokhultet. När vi hade gett upp och skulle åka så fick vi till slut se något iaf. Ett gäng stjärtmesar dök helt plötsligt upp i ett träd. 1. 1/250 ISO 5000 f6.3 2. 1/250 ISO 3600 f6.3 3. 1/250 ISO 3600 f6.3 Link to post Share on other sites
Rolf 1865 Posted January 10 Share Posted January 10 Bara att gratulera till fin fångst, ugglan kommer nästa gång! Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2622 Posted January 10 Share Posted January 10 Sockersöta varelser det där. Brukar vara rätt mariga att få på bild för de är inte stilla långa stunder. Som tur är så brukar de vara ganska nyfikna vilket underlättar lite. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1861 Posted January 10 Author Share Posted January 10 2 timmar sedan, Rolf sade: Bara att gratulera till fin fångst, ugglan kommer nästa gång! Tack Rolf, ja det hoppas vi att den gör. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1861 Posted January 10 Author Share Posted January 10 13 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Sockersöta varelser det där. Brukar vara rätt mariga att få på bild för de är inte stilla långa stunder. Som tur är så brukar de vara ganska nyfikna vilket underlättar lite. Visst är dom, jo den klättrade runt i hela trädet som om den jobbade på ackord. Vågade inte närma mig den för mycket, bättre med ett långskott än inget alls efter flera innehållslösa timmar i skogen. Link to post Share on other sites
Martin 1063 Posted January 10 Share Posted January 10 Snyggt! De få gånger jag sett dem har de alltid gömt sig bakom ett tjog grenar.... Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1861 Posted January 11 Author Share Posted January 11 15 timmar sedan, Martin sade: Snyggt! De få gånger jag sett dem har de alltid gömt sig bakom ett tjog grenar.... Så gjorde även denna, det var en jakt på säkert 5-10 min där jag fick ut 3-4 bilder av 101 stycken tagna. Tack Martin! Link to post Share on other sites
Recommended Posts