Rolf 1888 Posted January 5 Share Posted January 5 Var hos Robban över nyår och vi passade bla. på att träffa Cope på Kullaberg. Inte mycket bilder från den träffen men här är i alla fall tre fåglar jag hittade. 1. Storskarv. 2. Kråka. 3. Gröngöling. Link to post Share on other sites
sanne 604 Posted January 5 Share Posted January 5 Glæder mig til at se fotos..det er godt nok en flot fugl den på det sidste billede ...skarpt billede også Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1895 Posted January 5 Share Posted January 5 Hoppas ni hade skoj, den där sista grönisen hade jag gärna velat ha också. Var det första eller? Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 5 Author Share Posted January 5 1 hour ago, sanne said: Glæder mig til at se fotos..det er godt nok en flot fugl den på det sidste billede ...skarpt billede også Tack Sanne, visst är den fin gröngölingen. 32 minutes ago, ToddeSwe said: Hoppas ni hade skoj, den där sista grönisen hade jag gärna velat ha också. Var det första eller? Vi hade skoj. Nä det är inte första gröngölingen jag fotar. Har bla. En bild där hanen och honan sitter mitt emot varandra på samma trädstam. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1895 Posted January 5 Share Posted January 5 4 timmar sedan, Rolf sade: Vi hade skoj. Nä det är inte första gröngölingen jag fotar. Har bla. En bild där hanen och honan sitter mitt emot varandra på samma trädstam. Tänkte väl det! Har du delat den här? Skulle vilja se den. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 5 Author Share Posted January 5 Jag har delat den här för många år sedan men tror den är borta, skall se om jag hittar den i arkivet Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 5 Author Share Posted January 5 16 minutes ago, ToddeSwe said: Tänkte väl det! Har du delat den här? Skulle vilja se den. Hittade den. Jens Nilsson 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1895 Posted January 5 Share Posted January 5 46 minuter sedan, Rolf sade: Hittade den. Riktigt bra bild det där, men jag undrar om jag inte har sett den innan... Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 5 Author Share Posted January 5 Kanske du har. Jo för tusan, jag postade den i galleriet för ett år sedan kom jag på nu. Link to post Share on other sites
Cope 5100 Posted January 5 Share Posted January 5 Tre fina bilder från vår lilla sammankomst. Riktigt roligt att ses, det får vi göra om Link to post Share on other sites
Robert 363 Posted January 6 Share Posted January 6 Det var fina fulingar, fast den sista är kanske inte direkt ful. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 6 Author Share Posted January 6 11 hours ago, Cope said: Tre fina bilder från vår lilla sammankomst. Riktigt roligt att ses, det får vi göra om Tack Cope, ja det får vi göra om till våren. 10 hours ago, Robert said: Det var fina fulingar, fast den sista är kanske inte direkt ful. Tycker du dom är fula, tycker det är fina pippisar. Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3447 Posted January 6 Share Posted January 6 Kanonfina bilder alla tre, och naturligtvis den gamla bilden också! Gissar att ni hade en trevlig sammankomst! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1895 Posted January 6 Share Posted January 6 18 timmar sedan, Rolf sade: Kanske du har. Jo för tusan, jag postade den i galleriet för ett år sedan kom jag på nu. Ja när jag fick se den så, man glömmer inte TVÅ gröngölingar så lätt. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 6 Author Share Posted January 6 4 hours ago, Jens Nilsson said: Kanonfina bilder alla tre, och naturligtvis den gamla bilden också! Gissar att ni hade en trevlig sammankomst! Tack Jens, vi hade en mycket trevlig liten sammankomst. 32 minutes ago, ToddeSwe said: Ja när jag fick se den så, man glömmer inte TVÅ gröngölingar så lätt. Du har nog sett den på 500px också. Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1242 Posted January 7 Share Posted January 7 Fina bilder Rolf! men favoriten är Gröngölingen, fint fångad. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 7 Author Share Posted January 7 Tack Odie, Grönis är min favo också. Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 899 Posted January 8 Share Posted January 8 Ettan och trean var grymma! Kul att ni kunde ses! Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 8 Author Share Posted January 8 Tack Hasse. Kul att dom gillades! Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2648 Posted January 9 Share Posted January 9 Skarpa och välexponerade bilder på fåglarna. Visst vinner gröngölingen i skönhet men de andra två filurerna är fina på sitt sätt. Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 9 Author Share Posted January 9 Tack Himma! Link to post Share on other sites
Martin 1078 Posted January 10 Share Posted January 10 Snyggt som vanligt, och säkert snyggare än den trio som sågs En gröngöling på klippor.... ja det skall väl du till att hitta det. Kul med lite annan miljöbild än det vanliga Link to post Share on other sites
Rolf 1888 Posted January 11 Author Share Posted January 11 15 hours ago, Martin said: Snyggt som vanligt, och säkert snyggare än den trio som sågs En gröngöling på klippor.... ja det skall väl du till att hitta det. Kul med lite annan miljöbild än det vanliga Det var en mycket stilig trio som möttes vill jag bara tala om! Tack Martin, det tar jag som en komplimang! Martin 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts