Jump to content

Lite ompost med en twist.

Recommended Posts

Har sett andra ha en ram runt men inte gillat det fören en video dök upp på youtube där man hade ett större fält i botten med namnloggan.

Testade och blev helt såld på det, tycker det lyfter bilder hemskt mycket. Vad tycker ni?

Ni får klicka upp för att se effekten. :)

1.

1854642739_Ntvcka_border.thumb.jpg.ccb043324ac2b88344599a33d402cc87.jpg

2.

Talgoxe_border.thumb.jpg.6b84ca8e87ad638e1f635ee6aa9d0a46.jpg

3.

374387379_Blmes.thumb.jpg.46dda9c924c9a70de039367031873446.jpg

Jag hade svårt för ramar tidigare men har med tiden ändrat ståndpunkt. En diskret ram kan höja bilden ett snäpp. 
Den modellen som du använder ser rätt okej ut men jag hade gärna sett en väldigt tunn mörk linje allra ytterst. Som det är nu försvinner ramen mot forumets bakgrund. En lite högre underkant som den du har här är bra. 

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag hade svårt för ramar tidigare men har med tiden ändrat ståndpunkt. En diskret ram kan höja bilden ett snäpp. 
Den modellen som du använder ser rätt okej ut men jag hade gärna sett en väldigt tunn mörk linje allra ytterst. Som det är nu försvinner ramen mot forumets bakgrund. En lite högre underkant som den du har här är bra. 

Jo jag har heller inte gillat ramar eller passpartouer. Men när jag provade så såg jag att det lyfte bilden på ett bra sätt. Gillar inte heller att den försvinner i forumets layout. Som fotoforum skulle allt vara mörkt egentligen. 😊 Men klickar man upp dom så ser man ramen bättre. 
Ska iaf testa med en tun linje bara för att jag litar på ditt kunnande och det har visat sig stämma förut. 😊

Det var den högre underkanten som fick mig att testa. 

Gick bara att göra en linje närmast bilden, men det var effektfullt också.

testlinje.thumb.jpg.3f816911a6d710046fc28f0786c7c0fa.jpg

2 hours ago, ToddeSwe said:

Gillar inte heller att den försvinner i forumets layout. Som fotoforum skulle allt vara mörkt egentligen.

Håller verkligen inte med dig om att forumet skall vara mörkt, men jag skall glädja dig med att det kommer installeras ett mörkt tema som kan välja om man vill.

40 minuter sedan, Rolf sade:

Håller verkligen inte med dig om att forumet skall vara mörkt, men jag skall glädja dig med att det kommer installeras ett mörkt tema som kan välja om man vill.

Jo precis som facebook har gjort, numera är det mörk bakgrund på det. :)  Ser fram emot det mörka. :)

12 minuter sedan, Cope sade:

Hmm...det var inte helt tokigt med ett mörkt tema. Känns behagligt för ögonen och bilderna poppar på ett annat sätt. Men det känns inte helt bekvämt och det kräver nog tillvänjning :)

Jag älskar det. Kört facebook på mörkt läge ett bra tag nu. Så detta känns naturligt.