Jump to content

Highlights 2020

Recommended Posts

On 2020-12-25 at 6:18 PM, ToddeSwe sade:

Här kan den som är intresserad se mitt bildspel över nya möten under 2020. En musikintresserad kompis till mig har gjort

musiken.https://www.instagram.com/tv/CJOmkOVglLE/?utm_source=ig_web_copy_link

Usch vilken hemsk kvalite det blev.

Häftig presentation, Todde, du är så jävla duktig ! Jag har en väldigt hög inlärningströskel, men du smattrar på i en aldrig sinande ström ! Dessutom skulle man ju kunna tro att du bor i en zoologisk trädgård med tanke på alla olika fåglar och djur som du får i sökaren. Jag själv bor 500 meter från ett natura 2000 område, men inte faan får jag se så mycket olika djurarter som du får se, när jag är där nere !

Bra jobbat Todde, ser fram emot vad du har för oss i kamerasökaren inför 2021 :thumbsup:.

7 timmar sedan, Mr.T sade:

Häftig presentation, Todde, du är så jävla duktig ! Jag har en väldigt hög inlärningströskel, men du smattrar på i en aldrig sinande ström ! Dessutom skulle man ju kunna tro att du bor i en zooligisk trädgård med tanke på alla olika fåglar och djur som du får i sökaren. Jag själv bor 500 meter från ett natura 2000 område, men inte faan får jag se så mycket olika djurarter som du får se, när jag är där nere !

Bra jobbat Todde, ser fram emot vad du har för oss i kamerasökaren inför 2021 :thumbsup:.

Tack Mr.T det värmer och gör att det blir ännu roligare att ge sig ut som om det ens var möjligt. Jag blev lite förvånad själv när jag såg årets skörd presenterad så här. 

Att jag får se så mycket jämfört med dej måste bero på att jag var ute så mycket. Tyvärr går det inte längre ekonomiskt att åka runt så där mycket när man lever på a-kassa och det är som det ska tycker jag. 

Tack igen 

6 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tyvärr går det inte längre ekonomiskt att åka runt så där mycket när man lever på a-kassa och det är som det ska tycker jag. 

Med tanke på det antal bilder du producerar, varför skickar du inte in till Shutterstock !? Jag säger inte att du kommer att bli förmögen, men det kanske genererar lite mer pengar än om bildfilerna ligger på hårddisken och samlar damm !? Kom i så fall ihåg att du får inte skicka in bilder på människor, utan att ha fyllt i ett dokument (modellrelease)som godkänner publicering av personen som finns i bilden. Du får inte heller skicka in bilder med varumärken eller bilder på upphovsrättsskyddade föremål eller konstverk, men det lär väl inte vara ett problem för dig, som mest fotograferar fåglar och landskap !?

Jag har själv skickat in bilder till Shutterstock (jag tror det är 148 bilder jag har där nu) och visst har det sålts några, (men jag talar inte om hur för hur mycket 😁), men så mycket kan jag säga att lägsta utbetalningen från Shutterstock är US $35 och dit har jag alltså inte nått (ännu), men istället för att bildfilerna ligger på hårddisken och inte genererar några pengar alls, så kan dom lika väl få ligga hos Shutterstock. Dessutom är det roligt att se vilka länder de bilderna man fått sålda har laddats ner till;

1342941492_Skrmklipp.PNG.4912d7c37f2f32421590291c8fa59465.PNG

Kan ju kort nämna att den första bilden som blev såld var tagen med en mobiltelefon, så kraven är väl kanske inte så där vansinnigt höga. Känns gôtt i egot att det faktiskt finns folk som tycker att det är värt att betala för ens alster, trots att summorna i vissa fall är minst sagt blygsamma, även om det i undantagsfall rasslar till. En bild fick jag nästan US$ 18 för. Hur mycket den såldes för, det vet jag inte, men sannolikt betydligt mer än vad jag fick för den 😁. Det vanligaste är dock US  $ 0.10 för en nerladdning, men what the heck. Återigen, det känns gôtt i egot att det finns folk som tycker att det är värt att betala för ens alster, även om det är struntsummor 😀😁

Jag har även ett konto hos Getty, men där är det dödare än i öknen, så jag engarerar mig inte i det kontot, det är på Shutterstock det händer (om det händer).

Go Todde, Go. 😂😂😂 !

38 minuter sedan, Mr.T sade:

Med tanke på det antal bilder du producerar, varför skickar du inte in till Shutterstock !? Jag säger inte att du kommer att bli förmögen, men det kanske genererar lite mer pengar än om bildfilerna ligger på hårddisken och samlar damm !? Kom i så fall ihåg att du får inte skicka in bilder på människor, utan att ha fyllt i ett dokument (modellrelease)som godkänner publicering av personen som finns i bilden. Du får inte heller skicka in bilder med varumärken eller bilder på upphovsrättsskyddade föremål eller konstverk, men det lär väl inte vara ett problem för dig, som mest fotograferar fåglar och landskap !?

Jag har själv skickat in bilder till Shutterstock (jag tror det är 148 bilder jag har där nu) och visst har det sålts några, (men jag talar inte om hur för hur mycket 😁), men så mycket kan jag säga att lägsta utbetalningen från Shutterstock är US $35 och dit har jag alltså inte nått (ännu), men istället för att bildfilerna ligger på hårddisken och inte genererar några pengar alls, så kan dom lika väl få ligga hos Shutterstock. Dessutom är det roligt att se vilka länder de bilderna man fått sålda har laddats ner till;

1342941492_Skrmklipp.PNG.4912d7c37f2f32421590291c8fa59465.PNG

Kan ju kort nämna att den första bilden som blev såld var tagen med en mobiltelefon, så kraven är väl kanske inte så där vansinnigt höga. Känns gôtt i egot att det faktiskt finns folk som tycker att det är värt att betala för ens alster, trots att summorna i vissa fall är minst sagt blygsamma, även om det i undantagsfall rasslar till. En bild fick jag nästan US$ 18 för. Hur mycket den såldes för, det vet jag inte, men sannolikt betydligt mer än vad jag fick för den 😁. Det vanligaste är dock US  $ 0.10 för en nerladdning, men what the heck. Återigen, det känns gôtt i egot att det finns folk som tycker att det är värt att betala för ens alster, även om det är struntsummor 😀😁

Jag har även ett konto hos Getty, men där är det dödare än i öknen, så jag engarerar mig inte i det kontot, det är på Shutterstock det händer (om det händer).

Go Todde, Go. 😂😂😂 !

Sist du tipsade om Gettys så gick jag med där, för som du säger varför ska dom damma på en hårddisk. Inte en enda bild har laddats ner där.

Gick in på shutterstock men förstår inte för det verkar vara en tjänst för att köpa bilder. Var anger man om man vill sälja bilder?

12 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Jag har redan ett konto som jag loggade in på, men hittar ingenting om att ladda upp bilder och få betalt.

Om du redan har ett konto, då borde du få upp den här sidan om du försöker logga in på den sidan jag skickade skärmklippet på;

2002698388_Skrmklipp.PNG.20b423dee50506d134cdfbedb1d12d88.PNG

Om inte, kanske du har ett konto för köpare, men inte för säljare !?

Edit;

Här har du det !

14 minuter sedan, Mr.T sade:

Om du redan har ett konto, då borde du få upp den här sidan om du försöker logga in på den sidan jag skickade skärmklippet på;

2002698388_Skrmklipp.PNG.20b423dee50506d134cdfbedb1d12d88.PNG

Om inte, kanske du har ett konto för köpare, men inte för säljare !?

Edit;

Här har du det !

Där jag! Nu är jag på rätt sida. :) Tack!