Jump to content

Recommended Posts

9 minuter sedan, Rolf sade:

Svinto och ett 9voltsbatteri!

Har letat efter det idag men hittar bara det där med tvål i och det ska man visst inte ha. Vad ska man ha batteriet till? Att tända på? Går det inte med en tändare?

Fyllde på med lite fler bilder som vi var ute och gjorde nyss med en ficklampa då vi inte fick tag på tomtebloss i Alvesta.

1 timme sedan, Rolf sade:

Du skall ha svinto utan tvål som du säger. Sätt batteriets båda poler mot svinto som du fluffat upp så tänder det och glöder fint.

Aha! Hade det gått med en tändare?

3 minuter sedan, Rolf sade:

Jag är inte säker men tror inte det går.

Vilken jäkla tur vi började snacka om det. :) SÅ irriterad jag hade varit om jag stått i mörkret och inte fått eld på det. :)

1 minut sedan, Rolf sade:

Men prova med en tändare, jag är som jag sa inte helt säker på att det inte funkar. Men det borde inte funka eftersom metall inte brinner.

Någonstans långt bak i huvudet så har jag för mig att jag har hört detta en gång. Så jag tror nog det är så.

On 2020-11-13 at 10:19 PM, Rolf sade:

Men prova med en tändare, jag är som jag sa inte helt säker på att det inte funkar. Men det borde inte funka eftersom metall inte brinner.

Jodå, metall brinner. Det är bara en fråga om temperatur. :D

Stålull finns hos en del bygghandlare och färgaffärer. Även Biltema har det i sitt sortiment.

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jodå, metall brinner. Det är bara en fråga om temperatur. :D

Stålull finns hos en del bygghandlare och färgaffärer. Även Biltema har det i sitt sortiment.

Så smidigt med ett batteri och snabbt går det och det kan blåsa hur mycket som helst man får fyr ändå. :)

Köpte mitt på Biltema.