Jump to content

Två gårdar belägna på Kullaberg!

Recommended Posts

Gick i ett område för några dagar sedan där jag inte har varit på runt 25 år. Hittade två gårdar som jag tänkte återvända till och ta lite flygfoto.

Precis när jag hade landat kom det en helikopter på låg höjd och hade jag varit i luften så kunde vi lika gärna ha krockat då det kändes som att dom låg på ungefär samma höjd som jag hade legat på. Detta trots att jag låg väl inom dom lagstadgade reglerna och varierade min höjd mellan ca 20 m till strax under 50 m. Nåväl, förhoppningsvis har dom också kommit ner till marken utan någon större incident  :)

1.

DJI_0672.jpg

2.

DJI_0673.jpg

3.

DJI_0674.jpg

4.

DJI_0677.jpg

5.

DJI_0678.jpg

6.

DJI_0680.jpg

7.

DJI_0681.jpg

Super gode fotos...synes du burde gå ind til husejer og spørge om de ikke vil købe de billeder,,,,:-) det ville jeg da bestemt være interesseret i hvis jeg boede på denne går en af de gårde..da det spændende at se sin gård fra luften af også ..kan jo være at de er interesseret .  :)

Tack så mkt mina vänner :)

Jag tycker absolut du ska köpa en Sanne :)

Man kommer ganska snabbt in i hur det funkar. Men jag ska vara ärlig och säga att man känner sig ringrostig varje gång man flyger då det är långt mellan gångerna.

Riktigt snyggt Conny, som Rolf säger: Gillar dina flygbilder och du har ett fotoöga för flygfoto också. Har sett en hel del både bilder och filmer och det är inte alla som har det så att säga :) Svårt att välja favorit, men en riktigt fin serie!

Jeg er meget i tvivl hvilken slags jeg så evt skal købe for den skal ikke være meget svær at betjene og den skal jo også kunne tage skarpe fotos eller kan det være lige meget . Har ikke forstand på hvilken model der anbefales. Der findes så mange.

15 timmar sedan, Martin sade:

Riktigt snyggt Conny, som Rolf säger: Gillar dina flygbilder och du har ett fotoöga för flygfoto också. Har sett en hel del både bilder och filmer och det är inte alla som har det så att säga :) Svårt att välja favorit, men en riktigt fin serie!

Tack Martin, kul att dom gillades :)

7 timmar sedan, sanne sade:

Jeg er meget i tvivl hvilken slags jeg så evt skal købe for den skal ikke være meget svær at betjene og den skal jo også kunne tage skarpe fotos eller kan det være lige meget . Har ikke forstand på hvilken model der anbefales. Der findes så mange.

Det är inte lätt att välja. Det finns ju så många med olika prestanda och prislägen. Bäst är väl att googla och försöka läsa sig till något man tror kommer motsvara det man vill uppnå med sin drönare.

55 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Härliga bilder, är det fåren som gjort gångar i gräset som dom håller sig till?! :)

Nu vill jag också igen, hade förträngt detta med drönare. :)

Tack :)

Ingen aning men det kan det nog vara :)

37 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina bilder! bild 7 är min favorit :D

Tack, kul att du hittade något som gillades :)

Tycker faktiskt att du ska sluta med det där flygandet. Det skapar bara ett djävulskt habegär hos mig. ;) Vill ju även ha en massa andra prylar så det är nog dags att ärva någon okänd släkting i USA. :lol:

Kan bara konstatera att du behärskar flygfoto på ett fantastiskt sätt. Om det är någon bild som är aningens bättre än de andra så är det sjuan. :thumbsup:

Haha... Jag tycker att du ska slå till med en flygfarkost då det faktiskt är roligt även om man inte flyger jätteofta. 

Vi har samma önskan ser jag. Jag väntar också på ett arv från en avlägsen släkting som har gjort sig en förmögenhet i ett land med andra förutsättningar än vad vi har🙂

Kul att bilderna gillades. Tack för att du tyckte till.... 

1 timme sedan, Cope sade:

Haha... Jag tycker att du ska slå till med en flygfarkost då det faktiskt är roligt även om man inte flyger jätteofta. 

Vi har samma önskan ser jag. Jag väntar också på ett arv från en avlägsen släkting som har gjort sig en förmögenhet i ett land med andra förutsättningar än vad vi har🙂

Kul att bilderna gillades. Tack för att du tyckte till.... 

Hoppas bara vi har olika släktingar för det arvet från andra sidan vattenpölen väntar jag också på. Jag har faktiskt redan fått det två gånger - men jag har låtit bli att hämta ut det för det krävdes först att jag gjorde en överföring dit, för att de sedan skulle kunna överföra hela summan hit... :) :)

15 timmar sedan, Martin sade:

Hoppas bara vi har olika släktingar för det arvet från andra sidan vattenpölen väntar jag också på. Jag har faktiskt redan fått det två gånger - men jag har låtit bli att hämta ut det för det krävdes först att jag gjorde en överföring dit, för att de sedan skulle kunna överföra hela summan hit... :) :)

Haha....det hoppas jag också :D

Hehe, det begriper du väl att dom inte kan skicka hit ditt arv om du inte först gör en överföring till dom :)