Jump to content

En runda till Vislanda gav lite bilder...

Recommended Posts

Egentligen skulle jag fota ett vattenfall vid detta hus, men för lite vatten så jag struntade i det och fotade huset istället.

Sen kyrkan i Alvesta i närheten av där jag bor har förevigats. Ska vara något visst med det där klocktornet.

1. Här bodde ett ensamt original i Vislanda in på 70-talet. På andra sidan är fallet som måste ha drivit något. Håller på att ta reda på vad när o hur.

Tyckte det passade med blekt utseende på detta.

DSC_8663-Redigera-Redigera.thumb.jpg.3470485deee4983e94d703be9761f3b7.jpg

2.

DSC_8650-Redigera-Redigera.thumb.jpg.eae0577a687b0ea4ca442bbafad01d7f.jpg

3. Aringsås kyrka, fristående klockstapel med två klockor uppförd 1736-37.

DSC_8676-Redigera-2.thumb.jpg.8fe513c251fcdb198a55ea8da43cd17d.jpg

10 minuter sedan, Rolf sade:

Jag är inte mycket för tonade bilder i någon form men det kanske hade funkat om du inte tonat så hårt. Men det mitt personliga tyckande och det behöver du inte ta så allvarligt.

Tack Rolf!

Jag har egentligen inte gjort så mycket utan applicerat en förinställning i Ps. Sen har jag bara ljusat upp och anpassat till mina bilder. 
Det var så mycket grönt o gult i bilderna så huset försvann. Det växer ju snart igen där. Nu känns det mer som man ser huset istället för naturen som håller på att ta över. 

21 minutes ago, ToddeSwe said:

Tack Rolf!

Jag har egentligen inte gjort så mycket utan applicerat en förinställning i Ps. Sen har jag bara ljusat upp och anpassat till mina bilder. 
Det var så mycket grönt o gult i bilderna så huset försvann. Det växer ju snart igen där. Nu känns det mer som man ser huset istället för naturen som håller på att ta över. 

Kan nog ligga lite i vad du säger.

18 minuter sedan, Cope sade:

Din toning i dom första bilderna ger mig lite "skräckfilmskänsla" eller hur jag nu ska uttrycka mig. Det blir extra ödsligt om man säger så :)

Gick det inte komma in i huset?

Tack det köper jag! :)

Jodå det står vidöppet men jag vågar inte gå in där. Kan ju rasa, det är i så dåligt skick.

49 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Fast å andra sidan nu när jag tänker efter så hade den varit farlig så hade dom nog bommat igen den ...

Kanske det men det finns ju ofta andra som öppnar upp igen😀