Jump to content

Recommended Posts

Jag var nere i botaniska trädgården i Lund och bekantade mig med Beatrice samt tog lite höstbilder.

Här är ett urval från den dagen. Bilderna är redigerade på lite olika sätt, normal, glow, cool silver och svartvit.

Jag noterar vilken redigering jag har gjort ifall ni är intresserade av att veta. För egen del gillar jag när bilderna får en svag tusch av glow och cool silver. Men det är jag det :)

1. Normal

_8501112.jpg

2. Normal

_8501156.jpg

3. Svartvit

_8501170 1.jpg

4. Glow

_8501190glow.jpg

5. Cool silver

_8501201cool silver 1.jpg

6. Normal

_8501278.jpg

7. Glow

_8501292glow.jpg

8. Cool silver

_8501299cool silver.jpg

9. Svartvit

_8501310 1.jpg

WOW vilken serie! Nu har du överträffat dig själv, dessa är enligt mitt tycke det absolut bästa du gjort.

Jag gillar alla redigeringar och kompositioner. Att utse någon favorit är omöjligt då alla håller samma höga kvalitet och jag har suttit länge och tittat på dom i lightboxen och verkligen försökt plocka ut en favorit.

Att du valt natur som omväxling till någon gammal ruin var ett lyckoskott, fortsätt så!

Mycket bra jobbat av både dig och den söta modellen! :thumbsup:

Oj, jäklar vad kul att höra. Jag försöker alltid att göra så gott jag kan oavsett vad jag ska göra. Då blir det extra kul när man lyckas :)

Du har rätt. Jag ska försöka fortsätta med naturmiljöer lite oftare. Det är lätt att snöa in på ett visst spår och fastna. Fast jag måste erkänna att det även är modellerna som vill till övergivna miljöer när jag nämner att jag håller på med sånt också :)

Hon har ju fått många fler bilder än vad jag visar här och hon var också nöjd. Iaf tillräckligt nöjd för att vilja köra fler sessioner ihop :)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Kan nog bara hålla med Rolf här, fast dom svartvita är inte mina favoriter för en gångs skull hon är alldeles för färggrann för det. :)

Kan inte heller utse någon favorit, jättebra Conny!

Tack så hjärtligt :)

Kul att du fann något som gillades :)

56 minuter sedan, Mr.T sade:

7:an och 9:an, med betoning på 9:an. Var kan jag hämta mitt pris !?

Tack så hjärtligt :)

Haha, du finner priset bland lösgodiset på Hemmakväll ;)

Härlig serie av en vacker ung dam och trevlig fotomiljö.
Jag gillar verkligen de svartvita och därefter kommer den som benämns normal.
Den du benämner cool silver blir på min skärm som ett mangentastick i hudfärgerna men det kan mycket väl bero på att jag just nu använder laptopen. 

8 minuter sedan, Perjak sade:

Härlig serie av en vacker ung dam och trevlig fotomiljö.
Jag gillar verkligen de svartvita och därefter kommer den som benämns normal.
Den du benämner cool silver blir på min skärm som ett mangentastick i hudfärgerna men det kan mycket väl bero på att jag just nu använder laptopen. 

Tack så mkt :)

Hmm, det finns två st med benämningen cool silver, bild 5 och 8. I 8:an ser jag iaf inget magentastick. Men det kan kanske finnas ett svagt stick i 5:an, jag har svårt att avgöra det själv om jag ska vara ärlig :)

24 minuter sedan, Cope sade:

Tack så mkt :)

Hmm, det finns två st med benämningen cool silver, bild 5 och 8. I 8:an ser jag iaf inget magentastick. Men det kan kanske finnas ett svagt stick i 5:an, jag har svårt att avgöra det själv om jag ska vara ärlig :)

Som sagt, det kan mycket väl bero å min skärm. Jag ska kolla mer ingående när jag sitter vid den kalibrerade skärmen.

Jag får väl ta och styra upp det här lite märker jag. 1, 3 och 7 är de bästa bilderna. :star:

Grym serie du har fått till här. Håller med om att den naturliga miljön passar bra och så här i hösttider så gör sig färgbilderna fint.

Har hon så intensivt gröna ögon eller använder hon färgade linser?

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag får väl ta och styra upp det här lite märker jag. 1, 3 och 7 är de bästa bilderna. :star:

Grym serie du har fått till här. Håller med om att den naturliga miljön passar bra och så här i hösttider så gör sig färgbilderna fint.

Har hon så intensivt gröna ögon eller använder hon färgade linser?

Haha...Tack för tillrättavisningen :)

Det var första gången jag fota modeller i höstmiljö med fina färger om man bortser från modellbilderna jag tog i slutet av november ifjol. Fast då var ju löven mer eller mindre helt bruna och gav inte alls samma effekt. Jag tycker själv att höstfärgerna tillförde väldigt mkt och tyvärr är dom väl snart över för denna gången. Förhoppningsvis lever både jag och kameran nästa höst också och då hoppas jag det kommer tillfälle att ta nya bilder i sån här miljö..

Hmm, om hon har linser eller ej vet jag inte. Det kanske är min redigering som förstärker dom??