Jump to content

Blandat från Gbg!

Recommended Posts

Sist vi var uppe i Gbg så passade jag på att flyga lite för att se mig omkring från ovan. Bilderna har nu varit inne och blivit godkända av länsstyrelsen och därmed kan jag publicera dom.

1.

DJI_0620.jpg

2.

DJI_0625.jpg

3.

DJI_0631.jpg

4.

DJI_0640.jpg

5.

DJI_0642.jpg

6.

DJI_0644.jpg

7.

DJI_0663.jpg

8.

DJI_0670.jpg

Det var allt....Tack för mig :)

1 timme sedan, Rolf sade:

Jaså får du inte flyga högre än 50 meter, det visste jag inte.

Nä, i dom delarna av stan är maxhöjden 50 meter enligt drönar kartan. 

Den kan vara så låg som 10 meter beroende på vad det finns i närområdet. Och då är det väl främst militär verksamhet som sätter den låga maxhöjden. 

12 timmar sedan, sanne sade:

Du er god til at styre dronen synes jeg..du skriver at du over skibene kun er ca 50 meter hen over..Hvad hvis de opdager det ? er det tilladt..tror ikke vi må det her..efter hvad jeg har læst af reglerne ved mit drone tegn..

Tack :)

Hmm, jag förstår inte riktigt vad du menar?

Det är tillåtet att flyga på 50 meters höjd i området jag befann mig i. Flyger man över den höjden och blir påkommen så lär man väl få någon typ av straff då flyghöjden finns där av en anledning jag inte känner till. Men gissningsvis är det en närliggande flygplats som sätter den begränsningen.

7 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Blir så avis, vill också ha en. :)

Visste inte det var så kontrollerat att man skulle få bilderna godkända före man postar dom på nätet. Undra om jag hade orkar vänta.  :) Hur lång tid tog det?

Hur som helt, fina bilder och hemskt skoj att se.

Tack :)

Hmm, jag var slö på att skicka in bilderna och nästan lika slö att kolla när dom återvände i min mail. Men gissningsvis tog det bara några dagar....

Vet du om att du inte har fått med något skyddsobjekt av nåt slag så behöver du inte få något godkännande. Men om man som jag och dom flesta andra inte vet vad som befinner sig i bilderna så är det bäst att skicka in dom. Iaf om man vill undvika problem.

• 3 months later...

Trevlig serie, och även jag tillhör skaran som gärna hade haft en drönare. Kände dock inte heller till de reglerna. Bilderna på bron gillas naturligtvis även av mig, men även de på fartygen. Såna motiv har vi inte alltid här, så det var kul att se!:)

• 2 weeks later...