Jump to content

Recommended Posts

Vi gjorde det igen. Vi steg upp före skammen i morse, skjutsade dottern till sitt jobb och åkte in mot stan, denna gång till Djurgården och strandvägen för att strosa med kameran när det började ljusna.  Lägena för de som bor vid kajen längs strandvägen och Nybroviken är ju fantastiskt fina, och man ser att det är många som bor i sina båtar. Skulle jag bo i stan så skulle det i så fall gärna vara på en båt, annars får det vara. Alltså kommer jag aldrig bo i stan. 

Men det var skönt att komma ut tidigt även i dag, trots att det bara var några grader varmt. Kul att se hur det börja röra på sig, folk joggar eller promenerar, turbåtarna börjar gå.:)

1. Djurgårdskanalen, strax innan solen börjar sprida sina morgonstrålar på riktigt...

1.thumb.jpg.2d450150fc356d9e9127ada4652328dc.jpg

2. I motsatt riktning har vi Nybroviken och Nybrokajen samt strandvägen som ligger till höger, snart hittar solen ända fram dit också...

2.thumb.jpg.df6d971b9c5c6968d405cc2e0a357d52.jpg

3. Nybrokajen...

3.thumb.jpg.513ff932206c1e05cc8b6b9d07539bac.jpg

4. Morgonljuset denna årstid är fantastiskt tycker vi, jobbigt när man kör bil bara...

4.thumb.jpg.ef969af43d3b668ba0d92742ff73dad9.jpg

5. Tror jag såg minst tre personer som gick med systemkameror i dag under den stunden vi gick runt...:)

5.thumb.jpg.1e3f4d205a0ccccaa8b587f70c202484.jpg