Jump to content
Cope

En tråd innehållande CNX2 snack!!

Recommended Posts

Hoppsan Kerstin som det heter. Detta visste jag inte, kanske för att jag aldrig behövt detta. Det är dock endast nef'ar detta funkar, tif och jpg går inte att spara flera redigeringar i samma fil.

Hoppsan Kerstin som det heter. Detta visste jag inte, kanske för att jag aldrig behövt detta. Det är dock endast nef'ar detta funkar, tif och jpg går inte att spara flera redigeringar i samma fil.

Det är rätt, det gäller endast NEF-filen.

Jag använde funktionen varje gång jag ville ha olika versioner av samma bild. Te x en färgbild och en svartvit. Jag tyckte det var en skitbra funktion....

Visst är det en bra funktion. Men eftersom jag brukar göra de olika versionerna i PS. om jag ville ha sådana ägnade, jag inte den funktionen i CNX något intresse. I PS kan du spara i PSD och då ha alla lager med olika justeringar kvar. Tror jag använt den funktionen max 10 ggr. Under alla år så det är inte allt för ofta jag använder mig av olika redigeringar på samma bild.

Jag vet faktiskt inte vad det är. Vet inte heller om jag kommer kolla upp det. Dom brände sig ordentligt. Jag kör vidare med Capture One som jag tycker är toppen :)

Kan man starta en ny tråd om Capture NX-D? Vore kul dela tips.

Program i trådrubriken var otroligt segt på min dator men uppenbarligen har man skrivit om det för CNX-d känns ganska rappt. Även laptopen driver det ganska bra. Nöjd men vet ju inte vad jag saknar..vad jag vet kurvor men vad mer?