Jump to content

Recommended Posts

Kalasfina bilder från början till slut:wub:

Fördelen med att det börjar bli ont om dom är att dom som fortfarande finns känns lite tröttare och kanske därmed lättare att fota :)

Inser nu att makrot skulle varit monterat hela sommaren men var tyvärr bara på en kort stund....

Tack Cope. Dom är lite tröttare än under högsommaren, det är helt riktigt men nog så svårflörtade ändå.

Idag var första gången sedan i våras tror jag som jag kom ut med kameran.

1 timme sedan, Rolf sade:

Tack Cope. Dom är lite tröttare än under högsommaren, det är helt riktigt men nog så svårflörtade ändå.

Idag var första gången sedan i våras tror jag som jag kom ut med kameran.

Ja, dom lever gärna sitt eget liv :)

Oj, jäklar.....Det var ett tag sedan:o

1 timme sedan, Rolf sade:

Ja det var en stund sedan men jag har varit upptagen med annat hela sommaren.

Så blir det ibland. För egen del har jag tappat stinget för flera år sedan och det har inte infunnit sig igen även om jag gör mina små försök då och då. 

Modellfotografering är väl det jag tyckerr roligast just nu men redigeringen gör mig spyfärdig. 

Den tar bort all glädje... Tyvärr... Men, men... Det är väl bara att bita ihop så lossnar det väl igen en dag 🙂

Ja redigeringen är ett nödvändigt ont. Nu lägger jag inte timmar på varje bild, snarare ca. 3 minuter så den biten skall jag väl orka med. 
Jag hoppas jag kommer ut lite mer om inte annat till vintern när småfåglarna återvänder till matstället i Botaniska trädgården.

12 timmar sedan, Rolf sade:

Ja redigeringen är ett nödvändigt ont. Nu lägger jag inte timmar på varje bild, snarare ca. 3 minuter så den biten skall jag väl orka med. 
Jag hoppas jag kommer ut lite mer om inte annat till vintern när småfåglarna återvänder till matstället i Botaniska trädgården.

Normalt sett så tar väl redigeringen inte så lång tid för mig heller. Men modellredigeringen som jag vill lära mig tar otroligt lång tid. Vi snackar måånga timmar bara för att få ut typ 20-25 bilder. 

För en landskapsbild som jag tycker har blivit bra kanske det tar allt mellan 5-20 min beroende på hur startresultatett ser ut 🙂