Jump to content

Z6 II & Z7 II står i dörröppningen....

Recommended Posts

1 timme sedan, Rolf sade:

Spännande, hoppas de går hem hos massan för Onkel Nikon ligger minst sagt dåligt till.

Det får vi hoppas.... 

Ja, dom ligger rätt risigt i det så jag för några dagar sedan. 

Försäljningen är lååångt efter både Canon och Sony. 

För egen del är det främst ögonfokus jag eftersöker med ett spegellöst hus. Tror det underlättar en hel del i arbetsflödet. Det set iaf så ut när man kollar på modellguiderna på Youtube. 

16 timmar sedan, ToddeSwe sade:

När dom har fixat till lagget i sökaren så är detta säkert rätt väg att gå så småningom. Så Z9 eller Z10 kanske är något att ha... :)

Kommer dom inte i mål med barnsjukdomar innan dess så är det nog kört långt innan både z9 och z10 ligger på konstruktionsbordet. 

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Det vore ju hemskt tråkigt.

Absolut, det får ju bara inte ske. Därför hoppas jag att dom har tagit ett stort kliv framåt men jag är dock tveksam då dom väljer att kalla dom nya husen för version 2. Känns som att det bara är en uppdatering som dom tidigare kallade för S. Tex D4s....

Den som lever får se. Har dom fått ordning på ögonfokusfunktionen så den sitter som en smäck så kan det mkt väl bli ett litet köp för min del.

2 timmar sedan, Cope sade:

Absolut, det får ju bara inte ske. Därför hoppas jag att dom har tagit ett stort kliv framåt men jag är dock tveksam då dom väljer att kalla dom nya husen för version 2. Känns som att det bara är en uppdatering som dom tidigare kallade för S. Tex D4s....

Den som lever får se. Har dom fått ordning på ögonfokusfunktionen så den sitter som en smäck så kan det mkt väl bli ett litet köp för min del.

Nej det vore hemskt tråkigt. Vi håller tummarna!

Jag har noll koll och söker med ljus och lyckta efter info om hur det ser ut med fokuspunkterna i deras spegellösa hus. I dslr finns ju två typer av fokuspunkter, korslagda och en modell till om jag inte har helt fel för mig.

På dom spegellösa husen hittar jag bara antalet fokuspunkter men inte någon fördelning om hur många det finns av varje.

Finns det bara en sorts fokuspunkter i spegellösa hus eller har jag missat någon info någonstans?:confused0039:

Någon som har koll på hur det ser ut och fungerar på den biten?

20 timmar sedan, Rolf sade:

Kan du inte ladda ner manualen från Nikon och kolla där?

Tack för tipset men det gjorde jag innan jag slängde ut frågan här. 

Jag blev dock inte klokare av att titta i den då det mig veterligen inte var omnämnt. 

Jag tror jag får maila Nikon och höra med dom🙂

• 2 weeks later...