Jump to content

Allmän fundering kring Adobes program

Recommended Posts

Jag fattar inte vad Adobe gjort för förändringar, vet att dom ändrade sina namn eller nåt för en tid sen men nu verkar det ju som att jag har dubbla versioner av både Photoshop och Bridge? 

Bridge använder jag aldrig så det kunde jag ju ta bort helt, men den äldre versionen av Ps som kallas v 20.0.10 borde jag väl kunna avinstallera? Man behöver ju knappast två liknande versioner... Lr som jag hade innan kallas visst Lrc nu, och den har jag bara en av.

Krångligt att dom ska ändra så man inte vet vad man har, fattar inte riktigt skillnaden förutom att programmen ser lite uppdaterade ut...:confused0006:

Någon som vet?:confused0039:

Edit: Verkar ju som att jag har tre versioner av Bridge t o m...

1435876669_Skrmklipp.JPG.59fb40b5a27e39e719185d3aacfcd147.JPG

1266252940_Skrmklipp2.JPG.be6138605d01d8b4b91d9fc109c7c617.JPG

Ja då ska jag nog försöka avinstallera de överflödiga programmen, tycker dock att det är konstigt att det blivit så här, man betalar ju för en version och plötsligt har man dubbelt upp för att dom bytt namn  på programsviten, tycker att om det kommer en ny version då borde ju den äldre försvinna men den uppdateras ju också med jämna mellanrum...:confused0006:

10 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Ja då ska jag nog försöka avinstallera de överflödiga programmen, tycker dock att det är konstigt att det blivit så här, man betalar ju för en version och plötsligt har man dubbelt upp för att dom bytt namn  på programsviten, tycker att om det kommer en ny version då borde ju den äldre försvinna men den uppdateras ju också med jämna mellanrum...:confused0006:

Har också reagerat på deras sätt att installera nytt, MEN kanske det är så att OM den nya ställer till det för en så kan man alltid gå tillbaka och på så vis kanske slippa konfigurera om allt och i värsta fall förlora data... för när du avinstallerar så frågar den om du vill ta bort alla inställningar o så.

• 3 weeks later...
On 2020-09-04 at 6:44 PM, ToddeSwe sade:

Har också reagerat på deras sätt att installera nytt, MEN kanske det är så att OM den nya ställer till det för en så kan man alltid gå tillbaka och på så vis kanske slippa konfigurera om allt och i värsta fall förlora data... för när du avinstallerar så frågar den om du vill ta bort alla inställningar o så.

Jo det är nog sant, men som tur är har jag inga speciella förinställningar, så nu är den gamla versionen avinstallerad. Har dock testat att skapa en förinställning i Camera Raw, men den berörs ju inte!