Jump to content

Recommended Posts

33 minutes ago, Rolf said:

Mitt i natten och solsken??? :P

Jag fattar. Det verkar vara ett kompetent program.

Det finns tonvis med himlar och även ett rejält knippe småobjekt. När man lagt in sin valda himmel så justeras ljus, skuggor och andra parametrar för att få himmeln att smälta in. Det fanns ett reglage för att ta bort solljuset men ville ha kvar det som konstrast. Inbyggda AI alogritmer som sköter allt på någon sekund som du annars måste göra manuellt i Photoshop under minuter eller timmar.

Känns som fusk men samtidigt så öppnar man för kreativiteten när man inte måste sitta och pilla med enskilda pixlar.

Ett litet simpelt försök till att simulera en grantopp högt över en bergskedja dold bakom dimma. Det enda som inte är "fejk" är pippin och grantoppen.
Solstrålarna är in-simulerade, den massiva dimman likaså samt molnröken. Himlen är även den modifierad från en template samt skuggor och ljus simulerade att passa den riktiga pippin och resten av objekten.

Perspektivet på pippin är inte riktigt korrekt men detta är ett 10-minuters test.

pippi_1.jpg

11 hours ago, Cope said:

Det verkar vara ett riktigt coolt program som kanske borde ingå i programsviten man använder :)

Det finns en tab för att förändra ansikten. Ta bort rynkor automagiskt, göra ansiktet smalare utan att förvränga bakgrunden och en hel massa annat godis. För efterbearbetning av porträtt/modellfoto är det nog helt ok.

14 timmar sedan, Robert sade:

Det finns en tab för att förändra ansikten. Ta bort rynkor automagiskt, göra ansiktet smalare utan att förvränga bakgrunden och en hel massa annat godis. För efterbearbetning av porträtt/modellfoto är det nog helt ok.

Låter intressant... Får nog ta mig en titt på det när jag är klar med uterumsrenoveringen. 

3 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Häftigt! Hade varit än häftigare om du hade sagt att stjärnhimlen och rymdskeppet var utanför sovrumsfönstret och att du hade lagt till en lada. :D

Nästa gång! :D