Jump to content

Dagens mobilbild

Recommended Posts

• Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fick hem mitt c stand för några dagar sedan. Nu äntligen kan jag använda studioblixten🙂

Ko-parkering;

Längesen man postade, men det är dags tror jag.. Malmös mest berömda byggnad fotograferad från taket på en av Malmös också berömda byggnader, gängtappen. 

Posted Images

Dagens efterljus från Idas fönster...

attachicon.gifrps20140617_222225.jpg

Ser att du också har en vacker himmel i kväll :) Fast jag tror du låg ner när du tog bilden :D Här är himlen rosaröd just nu, och jag väntar på att månen ska vakna. Fast jag går inte ut som jag hade tänkt, är faktiskt för trött för det i kväll...

Nu kollar jag visserligen i mobilen då jag precis förskansat mig i mörkrummet, men det var en trevlig kvällsbild Cope. :) Fast problemet var när jag vänder mobilen för att se bilden så roteras den ju så det blir samma sak... :D

Fick lägga den plant... ;):)

Hehe, det var nog sista gången jag la in en mobilbild. Det var inte värt besväret :D

Ser att du också har en vacker himmel i kväll :) Fast jag tror du låg ner när du tog bilden :D Här är himlen rosaröd just nu, och jag väntar på att månen ska vakna. Fast jag går inte ut som jag hade tänkt, är faktiskt för trött för det i kväll...

Det är den här också just nu.....Jättefin är den och jag hade gärna suttit ute på berget nu. Men, men....det går väl fler tåg....

Jag var också sugen på att sticka iväg till stranden men valde att vara hemma. Jag måste ju öva på det nu för tiden :)

Tåget kommer tillbaka i Juni nästa år, om det är jordgubben du vill fånga! Vill du fånga dom utväxande hornen på rådjursmånen har du chans i Juli! Eller kanske åskmånen, som den också kallas :P Allt enligt Odies intressanta länk :)

Nog går det bra att lägga upp mobilbilder, men man glömmer lätt att man måste spara om bilderna. Jag brukar öppna dom i snapseed och redigera, eller ps express. Sen storleksförminskar jag i appen Reducera fotostorlek, och i dessa appar roterar man bilden och sparar. Då brukar dom hamna rätt. :)

Tåget kommer tillbaka i Juni nästa år, om det är jordgubben du vill fånga! Vill du fånga dom utväxande hornen på rådjursmånen har du chans i Juli! Eller kanske åskmånen, som den också kallas :P Allt enligt Odies intressanta länk :)

Hehe, nä...jag tänkte mer på solnedgången :)

Månen tittade jag efter igår men jag hittade den inte. Den kanske hade ramlat ner :confused0006:

Nog går det bra att lägga upp mobilbilder, men man glömmer lätt att man måste spara om bilderna. Jag brukar öppna dom i snapseed och redigera, eller ps express. Sen storleksförminskar jag i appen Reducera fotostorlek, och i dessa appar roterar man bilden och sparar. Då brukar dom hamna rätt. :)

Jag förminskade också i "reducera fotostorlek" och där vände jag även bilden. Det skulle jag nog inte gjort, det var nog där felet kom in :)

Men det var bökigt att lägga upp bilden med mobilen tyckte jag :)

I bland går det inte som man vill helt enkelt... Du glömde inte bort att spara som..? Det har hänt mig i bland... :huh:

Och visst är det lite bökigare att lägga upp bilden i mobilen även om det går, och det är väl bl a därför det inte blir så ofta. Men man kan ju skicka in den i datorn och ladda upp den därifrån om man känner för det i stället.. :)

Dagen har varit händelserik på jobbet, vår fastighetsskötare fick tillsammans med en arbetskamrat ta hjälp av vår saxlift och återställa en måsunge som trillat av ett skärmtak. Föräldrarna och ungens syskon blev säkert glada. :)

Nu för en liten stund sen hittade vi en annan unge som förirrat sig in i vårt kallager efter att förmodligen ramlat av ett annat tak, men den skrek och gick ut igen och väntade så vi kunde ringa till vår fastighetsskötare igen. Denna unge fick åka en plastlåda upp på taket via en brandstege. :)

Här är den strax innan avfärd, en aning beskuren! :y15::)

post-1074-0-29008200-1403090772_thumb.jpg

Jo dom flesta av oss är nog djurvänner, vi är noga med att försöka låta fåglar med bon och ungar eller ägg vara i fred så långt det är möjligt. :)

Men det blev ytterligare en fortsättning,  och även om det är en "dagens bild"-tråd så måste jag bara visa dessa, inga mästerverk, men ändå...

Dom kom fram till att det varit tre ungar i första boet, men när dom hissat upp den första som hittades, så var dom bara två. Så vi insåg att denna som jag fotat hade irrat runt hela gården och hörde inte alls hemma på det tak som den bars upp till....

Så fastighetskillen fick göra en ny utryckning, plocka ner pippin, åka med saxliften och upp till boet och dom andra två ungarna! Hoppas dom klarar sig nu... :)

1 här kommer den åkandes i lådan...

post-1074-0-43255300-1403099610_thumb.jpg

2 " Djurrädddaren på uttryckning.. :y15:

post-1074-0-47567600-1403099618_thumb.jpg

3 Och här kommer den hem igen! :)

post-1074-0-21399700-1403099630_thumb.jpg

Nu blir det inget mer från mig, då vi åker till varmare breddgrader i morgon! :) :)

Grymt bra gjort! För denna fina insats får ni allihop :star: :star: :star: :star: :star:

Jag önskar er en trevlig semester! Hoppas du kommer hem med massor av bilder som du sen vill visa oss! Solnedgångar, månuppgångar och fina porträtt på turkar :P

Tack så väldans mycket för det Mona! :)

Jo jag hoppas på att kunna fota en del, men frugan undrade nyss om jag vågar ta med kamerautrustningen, då jag knappast kommer att kunna ta med den riktigt överallt.. Undrar om man vågar lämna den på hotellet nån stund..?

Får se hur det går, men jag kommer av olika anledningar fota i jpg mest, om det inte är något speciellt, blir så rackarns mycket att redigera annars när jag kommer hem.. :)

Jag har aldrig varit i Turkiet, så jag vet inte hur säkerheten på hotellen brukar vara. Känner du dig osäker så ta inte med mer utrusning än att du kan bära den med dig. Hoppas du har en bra hem- eller reseförsäkring som gäller även för stöld på hotellet. Jag har bara en enda gång råkat ut för stöld på ett hotellrum och det var i Thailand på ett mindre nogräknat hotell när jag reste i Asien som backpacker för 25 år sen.

Det där med försäkringar har jag ärligt talat ingen större koll på tyvärr men det tror jag ska funka... Men jag får väl skriva upp numren i morgon, det kan ju vara en bra idé i andra sammanhang oxå. :) Och jag har inte registrerat nåt hos canon. Får väl hoppas på det bästa! :)

• Mona featured och unfeatured this ämne