Jump to content

Dagens mobilbild

Recommended Posts

• Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fick hem mitt c stand för några dagar sedan. Nu äntligen kan jag använda studioblixten🙂

Ko-parkering;

Längesen man postade, men det är dags tror jag.. Malmös mest berömda byggnad fotograferad från taket på en av Malmös också berömda byggnader, gängtappen. 

Posted Images

Vi kanske inte kommer så mycket längre, måste sluta "jobba" snart och åka hem... ^_^

Men det jag undrar över är hur du gjort med filstorleken, dom är ju storleksförminskade? En fullstor orörd bild är ju betydligt tyngre än några hundra kb, även från en mobil? Förminskade du dom i mobilen eller i dator? Vände dom sig inte rätt i datorn då innan du sparade dom eller? Ja mystiskt var det, vi kanske får trampa vidare helt enkelt..., jag och teknik funkar inte nåt vidare, särskilt när det gäller datorer...

Jag har inte gjort någonting med bilderna, Jens. Dom kommer direkt ur mobilen.

Tror nästan att vi kör på det... hittar ingen exif i bilderna så det kan ju också tolkas som att det skalats bort automatiskt..  :)

Hur hittar du Exif i mina bilder ? laddar du ner dom ? Då kommer en faktura på posten med krav på XXX XXXX :-  :P  ;)  :thumbsup:.

Hehe, nädå jag börjar med att klicka upp bilden och väljer spara, då kommer bildens webadress fram som jag kopierar och lägger in i en onlinetjänst för exif. Men jag sparar absolut inga bilder! Det finns ju även tillägg för olika webläsare som man kan använda för att kolla exif  (funkar dock inte på riktigt alla sajter) men här på jobbet får vi inte installera något själva, har inte befogenhet till det..

Hehe, nädå jag börjar med att klicka upp bilden och väljer spara, då kommer bildens webadress fram som jag kopierar och lägger in i en onlinetjänst för exif. Men jag sparar absolut inga bilder! Det finns ju även tillägg för olika webläsare som man kan använda för att kolla exif  (funkar dock inte på riktigt alla sajter) men här på jobbet får vi inte installera något själva, har inte befogenhet till det..

Det är lugnt Jens, jag trodde inte det heller  :thumbsup:. Jaha, då har man lärt sig något nytt då. Hur kan man inte älska internet !!?

• Mona featured och unfeatured this ämne