Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

Snyggt Mona men sprang du omkring med en Nikon i smyg :woohoo: :blink:
Inte ens i smyg... :cheer: :P
:laugh: :laugh: Jag är helt slut och har ont i hela kroppen. Nu är dessutom middagen avklarad men jag orkar inte ens sätta i sladden i kameran för att titta på bilderna. Jag tror det får bli filten på gräsmattan en stund istället....Vi hörs lite senare. Väntar spänt på era bilder :)

Härlig bild Mona! Dagen här har gått i lugnets tecken med bad på ribban med familjen! Blir inga bilder från mig förrän i helgen tror jag! Trevlig kväll och midsommar!

Tack Martin! Jag önskar också trevlig Midsommar till dig och alla andra :) Jag har tjuvstartat på jordgubbarna som var ovanligt goda :P

Lite fusk, den är från i går ;) Av någon anledning så ville jag inte bada.. Den andra anledningen vara att det var för kallt :blink: [attachment=3624]Maneter.jpg[/attachment]© 2012 By Mona Nilsson. All rights reserved.Tagen med iPhone 4 och inramad i Snapseed.

På dagens promenad stötte jag på ett vattenfall jag inte tidigare hade sett. För att göra bilden lite mer intressant lade jag på ett cross balance filter i PS. Bilden är tagen med iPhone 4.

Vattenfall-Slottsskogen.jpg

© Mona Nilsson

Så har man då varit i Ullared igen! På vägen dit finns en å där det ska finnas strömstarar, men det finns tyvärr inte tid på dessa turerna att utforska om det verkligen finns några. Men en (gårdagens) mobilbild över en liten del av dalen hann jag iaf med. Signaturen är fixad med appen Marksta för iPhone.

post-821-0-30601300-1358706232_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Jag tror nog att det kan vara rätt mysigt att vandra omkring längs den ån. Iaf om man som jag gillar vatten och skogsmiljö.

Fin bild var det också...ja, signaturen också för den delen....

Jag har länge tänkt vandra lite efter den ån men det blir ju aldrig av att man åker den vägen annat än när man skall till Ullared. Det skall finnas Strömstare där enligt de som kan sin Strömmis, men inte lika talrikt som efter Mölndalsån.

Tack Conny, roligt att du gillade bilden!

Jag stod en stund och lyssnade på lite fågelljud, och vet ju hur strömstaren låter, men i det här fallet blev jag väldigt osäker på vad jag hörde. Det är lätt att inbilla sig ljud som man gärna vill höra. Det här är en väldigt vacker dal så det är värt att åka dit och fotografera naturen också även om man inte får se strömmis, men att både fota och shoppa på Gekås samma dag funkar inte hur mycket tidsoptimist man än är, speciellt inte nu när det blir mörkt så tidigt. Att bara fota ½-1 tim är inget för mig. Det får vara flera timmar om det ska ge något, både själsligt och bildmässigt, särskilt om man åker 12 mil en väg.

Det har varit HBTQ festival i stan! Jag hade noll koll på detta när jag åkte till stan för lite shopping. Det som fanns till hands var tyvärr bara fånen. Tyckte den här lille killen var fin. Han hade nog inte så mycket koll på vad det gällde, men det var ju kul att vifta med flaggan!

post-821-0-73016600-1370209365_thumb.jpg

© Mona Nilsson

Eventuellt kommer det fler bilder senare (annan dag) i en annan tråd.

På kvällspromenaden med vovven blev denna mobilbild tagen i kväll. Den bästa kameran är ju den man har med sig!

post-821-0-83151000-1378248590_thumb.jpg