Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

On 2019-11-22 at 3:03 PM, Fredrik H sade:

Personligen är det en onödig bra att ha sak.

Enig.

Jag själv funderade på ett sådant, men efter att jag tagit fram mina stativ och fällt ut benen i spagat, kan jag konstatera att höjdskillnaden inte blir märkbart högre, och inom min genre (landskapsfoto), blir det en överflödig pryl att både bära på och betala för.

Däremot ser jag ett möjligt behov där man inte får använda stativ (som i Scott Kellby's video), men det är sällan fallet när man är ute i skog och mark. 

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Kul grej det där. Fick testköra en på jobbet för ett par veckor sedan och det var inte särskilt svårt men riktigt kul. Kraschade varken drönare, parkerade bilar eller folk.

Ja, det tror jag nog att det är. Har inte hunnit testa den ännu då arbete och annan skit har kommit i vägen. Men imorgon ska jag nog kunna göra mitt första lyft med den. Själva flygningen är jag inte rädd för. Det lär man sig nog någorlunda fort, det är värre med själva programmet och alla dess inställningar som man inte har riktigt koll på :)

Då bilden är tagen med mobilen får den ligga här, dagens måne-tråden är den alldeles för dålig för att ligga i... Men rackarns att man inte har kameran med sig när den behövs... Väldigt klar och fin måne just nu, precis som i går och när jag väl är hemma och redo med kameran  så är det garantera mulet och regnar... precis som i går..<_<

497939500_mne.thumb.jpeg.7cdbdd2232f19f10c2d12c511421ee74.jpeg

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Då bilden är tagen med mobilen får den ligga här, dagens måne-tråden är den alldeles för dålig för att ligga i... Men rackarns att man inte har kameran med sig när den behövs... Väldigt klar och fin måne just nu, precis som i går och när jag väl är hemma och redo med kameran  så är det garantera mulet och regnar... precis som i går..<_<

Såg den på väg hem och den var stor som jag aldrig sett den förut.

KAN månen vara större precis när den har gått upp över vår kant på jorden?

För när jag kom hem en 45 minuter en timme senare så var den som vanligt och DIS så det gick inte att fota den. :(

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Du får fota månen genom ett rör nästa gång. Ser ju att du har tillgång till såna i varierande storlek :)

1 timme sedan, Cope sade:

Du får fota månen genom ett rör nästa gång. Ser ju att du har tillgång till såna i varierande storlek :)

Hehe, tror du att månen blir bättre då...? :lol: Får kanske testa, har fotat genom rör tidigare men inte månen...:confused0006:

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Såg den på väg hem och den var stor som jag aldrig sett den förut.

KAN månen vara större precis när den har gått upp över vår kant på jorden?

För när jag kom hem en 45 minuter en timme senare så var den som vanligt och DIS så det gick inte att fota den. :(

Jo det brukar vara så att man upplever den större när den är närmare jordytan, kommer inte i håg varför nu på rak arm, men det går att leta info på nätet. Man brukar nämna nåt om att man har mera saker att referera till eller nåt i den stilen när den är ovanför horisonten tycks jag minnas.... Och som jag misstänkte när jag postade den bilden så hade även vi fått dis när jag kom hem...<_<

5 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Lucky you! Här ser man sällan månen för alla regnmoln :( Snö har vi inte heller (än), och det är jag lite glad för! Kan gärna komma lite mögel till jul :P 

13 timmar sedan, Mona sade:

Lucky you! Här ser man sällan månen för alla regnmoln :( Snö har vi inte heller (än), och det är jag lite glad för! Kan gärna komma lite mögel till jul :P 

Jo visst blir man glad de få tillfällen man får se månen lysa så klar och skarp, men synd bara att man inte har kameran beredd då.. Vi hade snö och 5-7 grader kallt i går, men nu har hösten kommit tillbaka så nu har det regnat bort allt det vita. Ska visst regna flera dagar sägs det..

1 timme sedan, Mona sade:

Ser gott ut! Kommer dom att räcka till jul?! :P 

Hehe, det hoppas jag för det blir inte fler kok :)

Just now, Rolf said:

Hahaha, pryder sin plats i vilken gran som helst! :lol:

Verkligen, skicka bild till några vänner och nu vill alla ha en sån.

Finns på Dollarstore om någon undrar.

1 timme sedan, Nattvakten sade:

Ho ho ho, ibland hittar man märkliga saker i julpyntet.

IMG_20191216_165544919.jpg

Hehe.....klockren👍👍

4 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Holländare som torkar tvätt i regnet. ️ CE83B058-82C5-4A48-A35B-428802B3ED02.thumb.jpeg.53b62291746d23014e2ff03299bb4ea8.jpeg

Snyggt! Är det med hjälp av effekter eller darklight eller har den seriöst färgat kläderna?

5 timmar sedan, Nattvakten sade:

Snyggt! Är det med hjälp av effekter eller darklight eller har den seriöst färgat kläderna?

Är i Amsterdam där det pågår en ljusfestival där det på några kanalbåtar har hängts upp vita kläder med belysning i. Hoppas på bättre väder ikväll så man kan fota lite mer seriöst.