Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

10 timmar sedan, Mona sade:

Ett sånt där kärl vill jag ha!!! 

Jaa du Mona. Om denna uttryckliga önskan är ett snyggt inlindat och förpackat sätt att be mig skicka ett, kvarstår några problem;

För det första vet jag inte var han befinner sig nu, förutom att jag träffade på honom en bussresa på 11 timmar och 45 minuters skoteråkande, från vad jag befinner mig nu. Dessutom lär han inte finnas kvar på samma ställe, då (som det framgår av bilden), att han är en ambulerande försäljare.

Sedan framgår det inte riktigt vilket kärl du avser, för du menar väl inte allihopa 😲 !?

Om jag skulle snubbla över något liknande, hur vet jag vilket du vill ha, vilken storlek, att det blir rätt och var skall jag skicka den ?

Skulle tro att det finns att köpa hemma i Sverige också, om du letar. Titta (framförallt) i Invandrarbutiker och kanske helst sådana som drivs av Indier.

Ett alternativ skulle kunna vara att du går till något etablissemang som drivs av en Indier och frågar var du kan få tag på ett sådant kärl (och pekar på bilden).

En Indier som driver någon form av näringsverksamhet skulle säkert kunna hjälpa dig att få tag på vad du önskar, mot en "avgift" 😉.

Har du inte varit på Kvibergs marknad i Blöteborg ? Kan det vara ett ställe och forska på. F ö fungerar ett PM om du har några fler funderingar 😉.

10 timmar sedan, Mona sade:

WOW!! Men om du får en jäkla längtan efter efter snö så kan vi skicka lite :P 

Tack för omtanken, men risken är inte överhängande. Faktum är att jag är tacksam över att komma hem till sommaren så jag hinner med att ställa om till årstidsväxlingarna igen 😁.

Saken är den att det kommer nog att kännas konstigt att komma hem efter denna resa. Jag minns i min ungdom hemkomsten efter att ha kuskat omkring i Asien under 9 1/2 månad och komma till Göteborgs central för att ta 7:ans spårvagn till Kortedala.

Det var som att tiden hade stått stilla hemma. En märklig känsla, vill jag minnas.

On 2019-02-05 at 4:42 AM, Mr.T sade:

Jaa du Mona. Om denna uttryckliga önskan är ett snyggt inlindat och förpackat sätt att be mig skicka ett, kvarstår några problem;

För det första vet jag inte var han befinner sig nu, förutom att jag träffade på honom en bussresa på 11 timmar och 45 minuters skoteråkande, från vad jag befinner mig nu. Dessutom lär han inte finnas kvar på samma ställe, då (som det framgår av bilden), att han är en ambulerande försäljare.

Sedan framgår det inte riktigt vilket kärl du avser, för du menar väl inte allihopa 😲 !?

Om jag skulle snubbla över något liknande, hur vet jag vilket du vill ha, vilken storlek, att det blir rätt och var skall jag skicka den ?

Skulle tro att det finns att köpa hemma i Sverige också, om du letar. Titta (framförallt) i Invandrarbutiker och kanske helst sådana som drivs av Indier.

Ett alternativ skulle kunna vara att du går till något etablissemang som drivs av en Indier och frågar var du kan få tag på ett sådant kärl (och pekar på bilden).

En Indier som driver någon form av näringsverksamhet skulle säkert kunna hjälpa dig att få tag på vad du önskar, mot en "avgift" 😉.

Har du inte varit på Kvibergs marknad i Blöteborg ? Kan det vara ett ställe och forska på. F ö fungerar ett PM om du har några fler funderingar 😉.

Nja, det var inte så inlindat som det kanske verkade! Bara en spontan önskan som jag vet inte går att uppfylla med direktimport ;) Tyckte bara dom var fina allihop :) 

On 2019-02-05 at 4:48 AM, Mr.T sade:

Tack för omtanken, men risken är inte överhängande. Faktum är att jag är tacksam över att komma hem till sommaren så jag hinner med att ställa om till årstidsväxlingarna igen 😁.

Saken är den att det kommer nog att kännas konstigt att komma hem efter denna resa. Jag minns i min ungdom hemkomsten efter att ha kuskat omkring i Asien under 9 1/2 månad och komma till Göteborgs central för att ta 7:ans spårvagn till Kortedala.

Det var som att tiden hade stått stilla hemma. En märklig känsla, vill jag minnas.

Den där känslan vet jag precis hur den känns! Den är mycket konstig, som att man åkt ifrån livet och vaknat upp ur en dröm på något sätt.. svårt att förklara...

11 timmar sedan, Mona sade:

Bara en spontan önskan som jag vet inte går att uppfylla med direktimport ;) 

Det går att lösa, om du är snabbare i svängarna än vad du varit i att svara på detta, jag skall bara stanna i Indien under en månad till 😉.

Men, det är upp till dig,  jag står till förfogande, om du så önskar. Tro't om du vill, men jag har skickat paket tidigare härifrån, både till Sverige och till Kina, och tänka sig, det kom faktiskt fram 😲 !!

On 2019-02-10 at 2:11 AM, Mona sade:

Den där känslan vet jag precis hur den känns! Den är mycket konstig, som att man åkt ifrån livet och vaknat upp ur en dröm på något sätt.. svårt att förklara...

Verkligen en märklig upplevelse, nästan surrealistisk.

Förutsättningarna för att få en bra bild finns inte. Men idag är det iaf varmare om kinderna🙂

Står och funderar på om jag ska oacka ihop och åka hem eller se om det finns en chans trots allt trots dimma och elände...

rps20190224_172329.jpg

48 minuter sedan, Rolf sade:

Ge det en chans till. Du får säkert ihop något bra.

Jag packade ihop 5-6 minuter efter att jag postade bilden. Och det kändes som ett rätt beslut då dagens sista ljus inte orkade trycka sig igenom dimma och dis. Det var bara jämngrått :(

3 timmar sedan, Rolf sade:

Du får bättre jaktlycka nästa gång!

Tack, det får jag nog🙂

2 timmar sedan, lillepv sade:

Du får göra ett nytt försök på Onsdag cope.Tror det ska bli bättre väder då.

Tyvärr jobbar jag eftermiddag på onsdag. Tror inte jag kommer ut på hela veckan då jag jobbar eftermiddag och natt hela veckan☹

Har haft dåligt med tillfälle att logga in sista tiden när jag befunnit mig på jobbet, då just min lilla arbetsplats byggts om något och hemma orkar jag sällan dra i gång datorn heller på kvällarna, särskilt då det inte blir mycket fotat.

Men en dagens mobilbild får det bli i dag, insåg nyss att jag fört en familjetradition vidare. När jag växte upp jobbade mamma på bank och dom hade kvällsöppet på torsdagar. Så då gjorde pappa oftast en ugnspannkaka. Och jag kom på att det blir det ofta här också på torsdagar när jag ska skjutsa dottern till ridningen. Fast det är ju kanske en vanlig tradition, det är ju typ torsdagsmat ju....😊

rps20190307_164358.thumb.jpg.17b7c76089805caeaeab1f3c1ab167af.jpg

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Har haft dåligt med tillfälle att logga in sista tiden när jag befunnit mig på jobbet, då just min lilla arbetsplats byggts om något och hemma orkar jag sällan dra i gång datorn heller på kvällarna, särskilt då det inte blir mycket fotat.

Men en dagens mobilbild får det bli i dag, insåg nyss att jag fört en familjetradition vidare. När jag växte upp jobbade mamma på bank och dom hade kvällsöppet på torsdagar. Så då gjorde pappa oftast en ugnspannkaka. Och jag kom på att det blir det ofta här också på torsdagar när jag ska skjutsa dottern till ridningen. Fast det är ju kanske en vanlig tradition, det är ju typ torsdagsmat ju....😊

rps20190307_164358.thumb.jpg.17b7c76089805caeaeab1f3c1ab167af.jpg

Vilken tid ska jag komma? :D

Traditioner ska man hålla på! Jag gillar verkligen ugnspannkaka, men lyckas sällan få den så där perfekt. Hur gör du din?

När min pappa jobbade kväll så var min stående önska korv och makaroner! Den traditionen har hängt med mig genom livet!

12 timmar sedan, Cope sade:

Vilken tid ska jag komma? :D

Lite väl sent nu kanske, men kan du vara här i Tyresö vid 12.00 så kan jag dela med mig av min matlåda...!:y15:

8 timmar sedan, Mona sade:

Traditioner ska man hålla på! Jag gillar verkligen ugnspannkaka, men lyckas sällan få den så där perfekt. Hur gör du din?

När min pappa jobbade kväll så var min stående önska korv och makaroner! Den traditionen har hängt med mig genom livet!

Mums, korv och makaroner har varit en favorit ända sen jag var liten, men där hemma när jag växte upp så var det mamma som gjorde den rätten, kokade på mjölk och en skaplig dos av socker så kan man inte misslyckas..!:nyam::lol:

Vet inte om jag gör på nåt särskilt sätt med min pannkaka, traditionsenligt så följer jag pappas recept. :

Två ägg, 6,5 dl mjöl, halv dl socker och en liter mjölk och en liten gnutta salt.

Vispar  först ägg socker och mjölk samt lite salt, och vispar sen ner mjölet. Häller smeten sen ner i en smord form och strör lite klickar med smör (steksmör/margarin) lite här och där. Inget konstigt alltså...

7 timmar sedan, lillepv sade:

Ungspannkaka mums och med fläsk i så blir det mumsmums.

Ja det håller jag med om, vi har dock oftast använt oss av bacon här hemma men stekt det och haft det vid sidan om så man får ta om man vill, då äldsta flickan är vegetarian...

10 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Mums, korv och makaroner har varit en favorit ända sen jag var liten, men där hemma när jag växte upp så var det mamma som gjorde den rätten, kokade på mjölk och en skaplig dos av socker så kan man inte misslyckas..!:nyam::lol:

Så lagade min mamma också makaronerna! Och så har jag fortsatt :) Har dock dragit ner lite på sockret numera ;) 

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Hoppas för din skull att Postmord inte sabbar allt nu.....

Jag skulle inte bli förvånad ett dugg :D

Och hade jag kunnat välja speditör så hade det iaf inte blivit postnord :)