Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

Glömde att jag använde mobilen i dag när vi var ut en sväng till Torö utanför Nynäshamn. En stenstrand, och ett paradis för surfare när det blåser ordentligt. Det syns en fyr långt ut fast åt andra hållet sett i denna bild, så hit borde jag kanske ta mig en mörk höstkväll..

slänger upp den via mobilen trots att det är över 12-slaget. :)

post-1074-0-65950300-1378592106_thumb.jpg

Dagens mobilbild blir en panorama från en vik vid sjön Flaten, Tyresö. Här ligger unga örnars gård där en av våra flickor och hennes band i hennes klass strax ska ha konsert. :)

Bilden är betydligt skarpare i full storlek, blev lite sämre när jag minskade ner den.

post-821-0-13945000-1378642665_thumb.jpg

Jaha den hamnade fel väg oxå.. åja, man får väl kolla i mobilen då, kan i alla fall inte vända den från den just nu... :)

Edit: Vände på bilden! /Mona

Två fina bilder Jens! Stranden ser härlig ut, och panoraman är riktigt fin. Har du använt panoramafunktionen i mobilen?

Tack Mona! Det stämmer, mobilkameran har en panoramafunktion. Av nån anledning tyckte jag inte att den visades som jag ville, så jag roterade den men då blev den fel här i stället! :)

Oj såg inte först att du vänt på den, tack för hjälpen! :)

Tack Cope! Jo gör det, den är faktiskt rätt bra. I den här bilden hade jag solen i ryggen, dvs rakt på skärmen.. så det var svårt att se hur jag höll telefonen så det lutar en aning. Men den funkar riktigt bra annars! :)

Stackare! :P  Här har vi hela 24 grader mot solväggen på jobbet... I natt hade vi ca 8 grader.. :) Skulle gärna byta!

Vet inte om det börjat vända där också, eller om det är lite olika förstås var man är, men grannarna var i Turkiet för ca 2 veckor sen och dagen dom åkte hem var den varmaste dagen , 47 grader. Det känns lite väl häftigt. Men ni ser ut att ha det skönt, så njut! :)

Vi är i Side, värdarna sade att temperaturen sjunkit drastiskt senaste 2-3 veckorna. 47 känns ju häftigt, dagens 36 grader som det är nu räcker långt.. Runt 25-30 tycker jag är bäst.

Igårkväll var jag vid stranden och tog solnedgångsbilder. En promenad på 1 km t&r och då passade jag där nere i ca 30-40 min. Var genomblöt när jag kom till hotellet igen. Inte kul om man inte kan göra något utan att förgås av värme. Nu är vi här för sol och bad och det funkar bra att ligga i poolen och ta siesta eller lunch de varmaste timmarna på dagen.

Tog bara en solnedgång med mobilen. Gör den inte rättvis men en försmak tills jag kommer hem får ni, bilden defikerad till Conny som gillat dessa solnedgångar!

post-827-0-32614000-1378980198_thumb.jpg

Sweet Martin.

I Turkland har jag inte varit sen -04 då vi var i Alanya eller hur det nu stavas. På den tiden hade jag ingen systemkamera och solnedgångarna blev som dom blev.

Men nu har du triggat igång min fantasi. Jag ser verkligen fram emot vad du har med dig hem på minneskortet....Och försmaken du visade här ser onekligen spännande ut....

Den bilden var ju fantastiskt fin! Här har du en som gillar solnedgångar också, men tyvärr aldrig har någon över vatten..  Äldsta flickan åker ju snart utomlands och jobbar, så då blir det förhoppningsvis någon sån bild om vi åker och hälsar på. Fast vi vet ju inte var hon ska någonstans iof..! :)

Tack för era kommentarer. Har inget stativ med på resan men tror de blev bra då eftersom det var korta slutartider överlag. Ser bra ut i kameran men vet av erfarenhet att det inte betyder allt.... :)

Och Jens, då får du se till att hon hamnar på rätt resmål :)

Nu väntar poolen...

Tack för era kommentarer. Har inget stativ med på resan men tror de blev bra då eftersom det var korta slutartider överlag. Ser bra ut i kameran men vet av erfarenhet att det inte betyder allt.... :)

Och Jens, då får du se till att hon hamnar på rätt resmål :)

Nu väntar poolen...

Att inte lita på kameraskärmen är man vis av erfarenhet av :)

Ha det så kul i poolen. Gör några dyk åt mig är du snäll :)

Oooo... Den sällsynta röda kantarellen. Bara att koka. Koka länge på svag värme med så lite vatten som möjligt! God soppa som bara avnjuts en gång!

:P :p