Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

Hehe! Den lilla vovven ser pigg och glad ut att få vara med på bild! Säkert är han glad att få vara med husse på jobbet också :)Det ligger säkert mycket i det att mobilen tar över i framtiden på den billigaste marknaden. Varför gå omkring med två små kompaktkameror? Min iPhone presterar bättre bilder än de jag visat här, men jag har svårt att hålla den helt still när jag trycker av oavsett om jag använder skärmen eller knapparna. Du Eddie tycks klara det bättre. Ibland kan jag också tycka att perspektivet blir lite konstigt, som i muggbilden, men det beror kanske på den breda vidvinkeln. Undrar när mobilen kommer med RAW?

Malin, det finns massor av fotoappar till mobilen. Om utbudet är exakt samma till iPhone och android vet jag däremot inte. Själv hittade jag en bra app för att göra olika retroeffekter. jag har också PS Express, fast jag tycker inte den har så mycket funktioner egentligen. Fast det kanske inte är den du har?Pixlromatic

Mona: Jag ska kolla upp det där nu. :) Android och Iphone brukar oftast inte ha lika program. Såg nu att det finns, ska ladda ner direkt!Rolf: Ja, det är klart. Har du någon gissning på hur länge kanske? Jag gissar själv på 5-10 år.

Borde lagt in den här i måndags då den togs, men tiden har tyvärr inte räckt till. Det är ju inte precis rusning till den här tråden, så bättre sent än aldrig :)Jag gjorde ett litet rekande inför vinterns strömstarebilder för att se om jag kunde få se dem i den här ån där de ska finnas, men tyvärr såg jag inga strömstarar den här dagen. Lika bra var väl kanske det eftersom jag bara hade mobilen med mig. Hade jag fått se dem hade jag svurit ve och förbannelse att jag inte hade bättre utrusning med mig.Bild_015_2.jpg© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.När det gäller mobilbilder så vet jag inte om jag är så imponerad längre. Funkar bra för dokumentation, men inte mer. Den tycks alltid välja största bländare vilket gör att mycket blir ofokuserat och oskarpt.

[attachment:4]C:\fakepath\iphone 024.JPG[/attachment]Har nu lekt lite med min nya mobil, Iphone 4s. Jag har testat att fota i instagram och utan det programmet. Är otroligt förvånad över hur bra kameran är, jag har bara haft mobiler med sämre kamera, men nu wow.Jag har ju även spela lite tempelrun som är populärt på min skola, fick ett bra och högt highscore. 1 miljon, hihi!

post-82-13446458212941_thumb.jpg

post-82-13446458216377_thumb.jpg

post-82-1345497161695_thumb.jpg

post-82-13454971619924_thumb.jpg

Grattis till nya phånen :) I dagsljus funkar Iphonen väldigt bra som dokumentärkamera, men så fort det blir lite mörkt blir det otroligt mycket brus. Bilden på kameran i snön är mycket bra. Det går inte att se att den är tagen med mobil. Det enda "felet" med den bilden är väl själva objektet ;);):P

Kul med ny telefon och som sagt, som "dokumentärkamera" fungerar den ju utmärkt i bra ljusförhållande (har förvisso "bara" vanliga 4:an). Ser ju ut som ni har riktigt härligt väder med mycket snö!På tal om härligt väder. Här kommer min mobilbild från idag. Milen i 2-3 minusgrader och lite vind på det, men en riktigt härlig eftermiddagssol som gav långa skuggor. Skönt dessutom att ha gjort veckans långpass redan på måndagen :o)Jag skall även bjuda på mig själv i form av klantighet. Hade jag tittat lite mer på kameran när jag tog bilden, och inte bara "slängt en blick" så hade jag sett lyktstolpen framför mig. Precis när fotot var taget och jag vände mig framåt igen så stod den och bara genom en fantomrörelse lyckades jag undvika att springa rakt in i den. Slog däremot i den rejält med handleden precis där träningsklockan sitter så den for all världens väg. Ser dock ut som att det bara är stiftet i remmen som fick sig en smäll, så den går nog att laga. Note to my self: Håll blicken i samma riktning som du springer. :o)

post-74-13454971660148_thumb.jpg

Hittade en luden liten sak i stugan i dag. Tror den övervintrat där då den har så tjock fin päls. :cheer: [attachment=3455]Paprika.jpg[/attachment]

Jodå, den kameran är helt ok så länge det är bra ljus. Paprikan morrade åt mig när jag kom för nära så jag vågade inte klappa den! :pinch: :cheer:

Dagens mobil! Blir jag en ko i nästa liv vill jag bli en Highland cattle! Visst är dom charmiga, speciellt om hornen pekar åt olika håll :silly: IMG_1236_Highland_cattle.jpg© 2012 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Bilden ljuger!! Hon, eller om det var en han ska jag låta vara osagt, men den var mycket tillgiven, nyfiken och SNÄLL (tror jag) ;)

"Dagens" får bli gårdagens, och jag smyger faktiskt med två stycken. Iphone4 och appen "Pro HDR".Temat är Hovs Hallar och är från Xponerat utflykten där från igår!post-72-13446449320804_thumb.jpg

post-74-13446459232381_thumb.jpg

post-74-1345497268052_thumb.jpg

post-74-13454972687443_thumb.jpg

Härligt, jag längtar redan tillbaka till dom vyerna vi hade igår kväll. En fantastisk plats.Tyvärr blir jag nog lite sen med mina bilder då jag ska hjålpa en kompis med staketet. Men det blir inte mer än några timmar då benen säger mig att idag ska du ta det lugnt :(

Ohh det var en fantastisk plats! Kul Martin att du provade HDR appen! Och som Conny så längtar jag också redan tillbaka. Jag är definitivt inte "färdig" med den platsen.

Då var staketet färdigarbetat för idag. Nu är det bara mina egna egna saker som ska fixas innan jag kan påbörja redigeringen.....suck....

Stackare... Den här dagen är vi värda lite vila efter att ha varit bergsgetter ;) Här är ett litet smakprov från mina iPhonebilder från gårdagen, fixad i Snapseed. Jag är glad att jag hade riktig kamera också....[attachment=3567]IMG_12621_HovsHallar.jpg[/attachment]© 2012 By Mona Nilsson. All rights reserved.