Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

Sagolikt vackert, där skulle jag lätt kunna spendera ett par dagar men det lär nog inte hända...

7 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Fina bilder, riktigt imponerande byggnad må jag säga!:thumbsup:

Nog vore det en upplevelse att åka till Japan, men tvekar till att det kommer att bli av för min del..

Visst är det en imponerande byggnad ! Och never say never, Mr Nilsson.

7 timmar sedan, Rolf sade:

Sagolikt vackert, där skulle jag lätt kunna spendera ett par dagar men det lär nog inte hända...

Varför inte ?

Det är inte så hiskeligt dyrt om man inte äter på de dyraste restaurangerna. Jag vågar påstå att du klarar dig på 7-800 kr/dag allt inkluderat. Det som kostar mest är boende, men i Kyoto bodde jag för ~ 220 :- / natten och det måste väl ändå sägas vara prisvärt !?

Då dessutom på japanskt traditionellt vis, med tatamimatta på golvet och futonmadrass (man sover på golvet, det är så man gör i Japan).

Förvisso delat badrum och toalett, men privat rum. Jag har bilder på det rummet, kan lägga upp dom senare (och i en annan tråd 😉).

5 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fantastiskt vackert gillar speciellt bild 3 riktigt fin med alla blommorna. :wub:

Javisst är det vackert ! Det som blommar är körsbärsträd,  i Japan är just körsbärsträdens blomning en stor grej, ungefär som våran midsommar. Denna period kallas för "Sakura" och då går man (och kvinna) ur huse för att fira under körsbärsträden.  Det kallas för "Hanami" och översätts med något i stil med "körsbärsblomskådning".

Då sitter japanerna under körsbärsträden och äter och dricker. Jag har bilder på det också, men som sagt, i en annan tråd. 

Men för att återgå till blommor och dyl. Om du tycker att detta är vackert, då skall du se de japanska trädgårdarna, och då inte minst bonsaierna dom har. Behöver jag nämna att jag har några bilder på det också !? 

Problemet är att det är nerlusat med människor,  så det är svårt att få till det som man tänkt sig, utan att det är en myrstack med människor med.  Men återigen; I en annan tråd. 

Med risk för att bli tjatig;

483170622_Himeji2.thumb.jpg.2a435a7da4924672a7dd6ae4bcb0b863.jpg

1225806633_Himeji1.thumb.jpg.60967d14041942752a49c79a4d587ce6.jpg

640755120_Himeji3.thumb.jpg.9a966f4bf2b62132a51903dbf55535fb.jpg

Två Jpegfiler och en Raw-fil. Låt mig kort inflika att dessa bilder är inte på något sätt unika, bortsett från att dom är tagna av mig. Det var fullständigt nerlusat med folk som fotograferad dessa vinklar, så dessa platserna är sannolikt sönderfotograferade, icke desto mindre är det väldigt vackert i mitt tycke. Nu fick jag det sagt.

2 minuter sedan, Rolf sade:

Ingen risk att du blir tjatig, så vackra bilder kan vi se hur många som helst!

Snällt av dig att ha tålamod med mig och visst är det osannolikt vackert !?

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Otrolig byggnad och fantastisk miljö runtom.

Verkligen !

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Fint fotat. :thumbsup:

Tusen tack !

5 hours ago, Cope said:

Klassisk butik i Lund...

rps20190413_120953.jpg

Ja den är trevlig!! Har varit inne ett par gånger när jag besökt Lund. Blev det några fynd?

1 timme sedan, Mathias sade:

Ja den är trevlig!! Har varit inne ett par gånger när jag besökt Lund. Blev det några fynd?

Jag har inte varit där jättemånga gånger, men man kanske skulle dit en dag. Jag har dock hört att man ofta går därifrån med avsevärt mindre pengar än man hade med sig dit, stämmer det? :) 

7 timmar sedan, Mathias sade:

Ja, där är hemtrevligt inne :)

Blev inga fynd idag men jag har fått en ny otroligt korkad idé som jag sjösatte för min sämre hälft idag. Hon bara stirrade på mig och såg ut som en fågelholk :D

OM/när idén blir verklighet vet jag inte men det är ju dumt att backa nu när jag har satt bollen i rullning :D

5 timmar sedan, Martin sade:

Jag har inte varit där jättemånga gånger, men man kanske skulle dit en dag. Jag har dock hört att man ofta går därifrån med avsevärt mindre pengar än man hade med sig dit, stämmer det? :) 

Det brukar tyvärr stämma på mig.....men inte idag :D

Dom hade det inte ens i lager så jag kunde klämma på prylen :)

44 minuter sedan, Cope sade:

Ser gött ut. Får nog ta och åka till Japan en dag😀

Satt som en fläskläpp,  om uttrycket känns bekant 😂. De svenska BM:arna påminner mest om småkakor i jämförelse😂.

4 timmar sedan, Mr.T sade:

Satt som en fläskläpp,  om uttrycket känns bekant 😂. De svenska BM:arna påminner mest om småkakor i jämförelse😂.

Hmm...jo, det känner jag igen ;)

Gårdagens. Vi har lite för mycket bombande i Malmö.... (ok, detta är ett rivningsobjekt och inte orsakat av bomberna men kunde inte låta bli när jag såg det...) :)

Samtidigt en kontrast... med tanke på bakgrunden. Samma stad. Olika öden.

20190512_104707_001.thumb.jpg.3f6f5638e0e125830eb2b2e4d89a298a.jpg