Jump to content
Mona

Dagens mobilbild

Recommended Posts

Vi har en tråd med dagens bild, men jag tänkte vi här också kan ha en tråd för dagens bild tagen med mobilen. Den har dom flesta i fickan och lätt åtkomlig för en bild. Fyll gärna på med bilder i tråden!Den här är tagen med iPhone 4. Bild_034_2.jpg© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.Att få skärpa med mobil tycker jag är väldigt svårt eftersom man måste trycka på skärmen och då blir det lätt skakningsoskärpa. Den här jag jag fått skärpa upp en del.

Tack! Jag har såklart gjort lite vanlig redigering med kurvor också. Hoppas nu ni vill fylla på tråden med bilder från era mobiler också :)

Snyggt Mona! Det är jättesvårt att få skärpa med mobilen men om du uppgraderar till senaste operativsystemet så kan du trycka av med +volym-knappen. Det blir mycket lättare.

Tack Eva, det visste jag inte! Jag har femman så då ska vi se om det kan bli bättre i fortsättningen. Tror jag ska ladda hem appen med tips och trix.

Efter ett nattpass så väntade jag på att ICA skulle öppna. Och passade på att cykla upp på övre P-däck och fotografera soluppgången över Malmö. Någon form av streetphoto kanske? Motivet inte så kul, men så här ser det ut vid en av Malmös Östra infarter när solen går upp. HDR-bild med Iphone4, endast redigerad genom att spakat minimalt i levels.

post-74-13454971014315_thumb.jpg

En vardagsbild värd att dokumentera. Hur bilden kom till tillför också mer dokumentation tycker jag. Nu när det blir kallare ser man också mer spår efter flygplan. Själv stod jag faktiskt och tittade på dem i morse där det hade blivit massor av mönster på den blå himlen. Spåren i din bild bildar ett fint mönster.Kul att du hängde på denna tråden!

Ser ut att vara en kall härlig dag med fin klar luft!Mona: Jag tar en hel del vardagsdokumentationsbilder med mobilen så jag hänger absolut på denna tråden!

Fina bilder ni presterar med era mobiler, själv använder jag aldrig mobilkameran av någon anledning, även om den tar riktigt bra bilder så jag blir nog inte jätteaktiv i den här tråden.

Idag blir dagen mobilbild två bilder! 1. Barn av sin tid. Wordfeud-appen, det moderna sättet att umgås.Bild_003_Wordfeud.jpg© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.2. På Basarbron i Göteborg, har dom hängt upp plastmuggar med färgat vatten som alstrar ljuvliga toner. En skön upplevelse och motvikt till stadens alla ljud.Bild_009_Basarbron.jpg© 2011 By Mona Nilsson. All rights reserved.

Efter avregleringen av taxinäringen så har det dykt upp en del lite udda persontransporter..[attachment=3091]Bild006_2.jpg[/attachment]© 2011 by Mona Nilsson. All rights reserved.

Dom här bilderna visar att dom riktigt billiga digitalkamerorna snart försvinner för att vi har bättre kameror i våra telefoner. Jag gillar höstbilderna från Götet. Kul att se sin gamla hemstad men samtidigt så får jag ingen hemlängtan när jag ser den gråa och kalla stan.Här kommer en från min Iphone. En kille jag jobbar med ibland har alltid sin hund med sig.

post-69-13454971088544_thumb.jpg

[attachment=3102]817.jpg[/attachment]Igår fick jag tillbaka min Xperia X8 från Elgiganten då den har varit på lagning. Jag hittade Photoshop i mobilen och laddade ner programmet. Sen tog jag en bild på flaskan och lekte lite med bilderna. Här är ett exempel.