Farsta (Hasse) 899 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Oj. Topaz jag laddade ner men måste skaffa bättre graffekort. Bra support. De svarade snabbt Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 2 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade: Oj. Topaz jag laddade ner men måste skaffa bättre graffekort. Bra support. De svarade snabbt Vad har du nu? Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 899 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Om du menar graffekortet minns jag inte exakt vad de svarade. Men det var så svagt att programmet inte startade. Har typ "1.4 gb" och det skulle krävas 2 gb. Inga stora kostnader att byta Använder mitt inbyggda denoise program. Lider sällan av brus. Brukar klara mig på låga ISO Annars har Topaz fler spännande program såg jag. Detta lär komma stort med AI Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 18 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade: Om du menar graffekortet minns jag inte exakt vad de svarade. Men det var så svagt att programmet inte startade. Har typ "1.4 gb" och det skulle krävas 2 gb. Inga stora kostnader att byta Använder mitt inbyggda denoise program. Lider sällan av brus. Brukar klara mig på låga ISO Annars har Topaz fler spännande program såg jag. Detta lär komma stort med AI Aj då, har heller inte något värstingkort ett GTX 670 he he men det är väl precis så det klarar minimumkraven... Att dubbla det kostar ju inte skjortan precis, men det får vänta lite. Jo Topaz har verkligen gjort så att vi vanliga kan få lite krispiga bilder också. Link to post Share on other sites
g.ö 1082 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 51 minutes ago, ToddeSwe said: Ja det ska det visst vara, gör underverk för oss som inte har råd med det finaste. 1 hour ago, ToddeSwe said: Nähä detta lär mig massor och att kontrollera färgerna när jag redigerar så därför vill jag se om jag kan göra det du önskar. Vad tycks om 4.3? nix den första bäst. resten för blåa. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 Just nu, g.ö sade: nix den första bäst. resten för blåa. hmmm .... g.ö 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 4 minuter sedan, g.ö sade: nix den första bäst. resten för blåa. NU då?! Såg ju det när du talade om det, nu ska pippin inte vara så blå. Link to post Share on other sites
g.ö 1082 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 6 minutes ago, ToddeSwe said: NU då?! Såg ju det när du talade om det, nu ska pippin inte vara så blå. jamen sådärja. rätt färg på ärlan. och fin bakgrund också ! bra skruvat Todde ! Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 7 minuter sedan, g.ö sade: jamen sådärja. rätt färg på ärlan. och fin bakgrund också ! bra skruvat Todde ! Tack! Se du nu fick du mig att tänka två gånger innan jag skruvar vidare nästa gång förhoppningsvis. g.ö 1 Link to post Share on other sites
g.ö 1082 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 4 minutes ago, ToddeSwe said: Tack! Se du nu fick du mig att tänka två gånger innan jag skruvar vidare nästa gång förhoppningsvis. jag sitter ju med bara en mobil, men jag skäms inte för att säga till när färgerna inte stämmer. och jag hoppas ju att ingen tar illa upp. det är ju alltid med välvilja. jag önskar ibland att jag hade grunkor som ni andra, men det är som det är. det första jag köper om jag har tur med nästa trisslott är en Leica. Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 15, 2020 Author Share Posted June 15, 2020 33 minuter sedan, g.ö sade: jag sitter ju med bara en mobil, men jag skäms inte för att säga till när färgerna inte stämmer. och jag hoppas ju att ingen tar illa upp. det är ju alltid med välvilja. jag önskar ibland att jag hade grunkor som ni andra, men det är som det är. det första jag köper om jag har tur med nästa trisslott är en Leica. Bra för jag uppskattar när ni gör det, eftersom jag har problem med det själv så är det tacksamt. g.ö 1 Link to post Share on other sites
sanne 604 Posted June 16, 2020 Share Posted June 16, 2020 Et par skarpe og fine fugle fotos :-) Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 16, 2020 Author Share Posted June 16, 2020 9 timmar sedan, sanne sade: Et par skarpe og fine fugle fotos :-) Tack Sanne! Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2646 Posted June 17, 2020 Share Posted June 17, 2020 Här håller jag med Gerard i hela konversationen. g.ö 1 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 17, 2020 Author Share Posted June 17, 2020 10 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade: Här håller jag med Gerard i hela konversationen. Svårt att inte göra det Link to post Share on other sites
g.ö 1082 Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 7 hours ago, ToddeSwe said: Svårt att inte göra det om jag inte var så osnygg skulle jag ta en selfie så ni ser hur jag rodnar.... Ulf Ekström a.k.a Himma, A-L och ToddeSwe 3 Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1892 Posted June 18, 2020 Author Share Posted June 18, 2020 8 timmar sedan, g.ö sade: om jag inte var så osnygg skulle jag ta en selfie så ni ser hur jag rodnar.... ha ha ha Link to post Share on other sites
Recommended Posts