Jump to content
Ove

Låg forumaktivitet.

Recommended Posts

Tycker det känns som det är ovanligt låg aktivitet på forumet nu. Men det är klart vi är väl inte mycket mer än en 5-10 aktiva medlemmar här, och då kan det knappt bli mycket av det. Jag visar nästan bara bilder här och på Flickr för närvarande. 

Tycker också det är dåligt med aktivitet här. Känns som om jag är bara för mycket hela tiden. :)

Visst har aktiviteten gått ner och som redan sagts är vi ett litet forum med få aktiva medlemmar så det behövs inte mycket förrän det märks att aktiviteten sjunker. Vad det beror på kan man spekulera i, jag gissar på att folk har en massa projekt av olika, ej fotorelaterade saker att ta hand om på våren-sommaren. 

Jag behöver bara se till mig själv, jag skulle gärna varit ute och fotat mer men kan helt enkelt inte för det är massor av saker som skall fixas vid stugan tex. Andra har väl liknande dilemma kan jag tro.

10 minutes ago, ToddeSwe said:

Meh fota går väl före ALLT?! :)

Om det ändå vore så väl... 

Har själv inte överdrivet mycket hemma som jag måste göra just nu. Så har visst både tid och lust att fotografera en del nu. Men här runt omkring de närmaste milen känner jag nästan inte till något av större intresse som jag inte har fotograferat redan, så det får då bli att köra någonstans.

Jag kan säga att jag fotar väldigt mycket och kameran är med nästan jämt men det blir mest bilder i sociala sammanhang och inget man kan posta här. Har inte riktigt haft tid att åka på riktiga fototurer men hoppas att det blir mer tid i sommar

Guest lillepv

Jag fotar dagligen men lägger bara ut bilder på IG & FB.

För egen del orkar jag inte ta mig ut. Tittar ut genom fönstret varje kväll och vill iväg men jag kommer aldrig till skott utan blir liggande i soffan. 

För egen del så släpar jag mig trots ryggont ut för att jag i min enfald tror att jag blir bättre av att röra på mig istället för att sitta still.

Sen delar jag allt jag fotar här (nästan) för att era kommentarer och framförallt kritik för mig framåt.

Detta forum har varit en stor inspiration för mig och mitt fotande, ni har gjort det roligt att fota och lärt mig att ta dom bilderna jag vill ta.

Tack alla ni som hjälpt till!

Idag kom jag iaf ett steg närmare att ta mig ut. Packade ryggan för ca 1 timme sedan men nu är lusten borta igen. 

Undras vad som har hänt, hade ju ett jäkla driv förut... 

6 minutes ago, Cope said:

Idag kom jag iaf ett steg närmare att ta mig ut. Packade ryggan för ca 1 timme sedan men nu är lusten borta igen. 

Undras vad som har hänt, hade ju ett jäkla driv förut... 

Det blir så ibland, fotolusten tryter men det brukar gå över efter ett tag. Själv har jag enorm fotolust men ingen tid.

här lite vardag.

en liten regnbåge hälsade på via ölglaset.

Peps låg och skrattade åt mig när jag tränade med jongleringsbollarna. det går väl sådär...:D. jag kastade dem på honom och sa " gör det bättre själv dumma husdjur". han bet dem.

och osten fick jag för halva priset på halva priset ! 37kr ist f 155 ! sista dagen på etiketten, men helt färsk. syrlig, krämig, utan vaxkant, perfekt. 0.8 kg kvibille cheddar. jag är lycklig ! :)

20200525_192518.jpg

rps20200529_025740.jpg

rps20200601_200709.jpg

Fina vardagsbilder. Ostar är ju oftast som allra bäst när de säljs precis innan "bäst före". Minns när man slängde bort små whiskeycheddar i parafin för några kronor. En kompis fick en grabbnäve och sparade några i kylen ett halvår. Smakade bara bättre. Osten gör att jag inte går ner i vikt. I min närmaste butik finns en ostintresserad kille. Man köper upp allt udda och som närmar sig bäst före. Ostfest varje dag :) 

18 timmar sedan, Rolf sade:

Det blir så ibland, fotolusten tryter men det brukar gå över efter ett tag. Själv har jag enorm fotolust men ingen tid.

Hehe... Det är alltid något som ställer till det🙂

10 hours ago, Farsta (Hasse) said:

Fina vardagsbilder. Ostar är ju oftast som allra bäst när de säljs precis innan "bäst före". Minns när man slängde bort små whiskeycheddar i parafin för några kronor. En kompis fick en grabbnäve och sparade några i kylen ett halvår. Smakade bara bättre. Osten gör att jag inte går ner i vikt. I min närmaste butik finns en ostintresserad kille. Man köper upp allt udda och som närmar sig bäst före. Ostfest varje dag :)

hehe...ostfest varje dag....blir till att ut å springa hela tiden om man ska hålla sig på rätt sida 100strecket... :)

själv ligger jag på 94 nu. 185 cm.

gränsfall. men jag cyklar 5km om dan så...mer ost åt folket :)

Tyvärr är jag en av dom som har haft dålig aktivitet här en längre tid. Försöker verkligen vara överallt, men orken, eller snarare tiden räcker inte till. Dygnet borde ha 48 tim... När jag lägger upp bilder så vill jag att det ska vara någorlunda bra bilder, och det är inte alltid lätt att få dom. Ibland är man ute oftare och har tur, ibland blir det mer sällan. Fb är väldigt lättvindigt att hänga på, och lätt att slänga upp mobilbilder. Här vill jag visa riktigt bilder :) På IG är jag inte mycket, det blir någon enstaka bild med långt emellan. Har aldrig gillat IG. På Flickr eller andra fotosajter lägger jag aldrig upp bilder på längre. Det blir här och fb för mig. Det jobbiga är att jag oftast inte orkar redigera bilder på kvällen om jag varit ute och kommer hem sent. Och av någon anledning har bilder blivit färskvara. Undrar varför det blivit så? En bild är ju lika bra om en vecka som idag.. Jag går alltid in via datorn när jag är här på sajten, och den har jag inte på varje dag :(  Detta är inget försvarstal, utan jag vill bara förklara hur det är. Xponerat finns iaf alltid i tankarna, så jag försvinner inte. Vi har ju kamperat ihop i 10 år nu, och jag hoppas det blir 10 till :wub: