Jump to content

Recommended Posts

Vid senaste bäverdejten så tog jag ett par filmsnuttar också! Ville testa eftersom jag aldrig filmar med systemkameran. Största problemet är att hitta ett bra, och helst gratis redigeringsprogram. Först filmen gjorde jag i Adobes Premiere Rush som ingår i min prenumeration, men i det väldigt förenklade programmet kan man bara exportera tre filmer. Dåligt :( I andra filmen använde jag Win 10 inbyggda videoprogram. I det fanns ännu mindre redigeringsmöjligheter, för att inte säga inga! Tips på bra gratisprogram önskas!

1.

2.

16 minuter sedan, Rolf sade:

Trevliga filmer men du vet kanske inte att vi har ett särskilt forum för film!

Haha! Vad har jag missat?! :blink: Jag filmar ju aldrig, så det har gått helt förbi!

1 minute ago, Mona said:

Haha! Vad har jag missat?! :blink: Jag filmar ju aldrig, så det har gått helt förbi!

Det gör iofs. inte så mycket. Men fina filmer var det. Jag har nog aldrig filmat med mina kameror mer än provat kort en gång.

Just nu, Rolf sade:

Det gör iofs. inte så mycket. Men fina filmer var det. Jag har nog aldrig filmat med mina kameror mer än provat kort en gång.

Tack! Lite enkla filmer, men ändå kul att ha!

Försökte flytta inlägget, men det finns ingen undermeny att flytta den till.. Står bara inspelade filmer, som jag kan se.

• 2 weeks later...
On 2020-05-26 at 4:01 PM, Odie (Thomas) sade:

Kul med lite film! :thumbsup:

Det finns ett gratis program som heter Lightworks och det skall vara bra, kolla på Techradar.

https://global.techradar.com/sv-se/news/de-basta-gratis-och-betalprogrammen-for-att-redigera-video-2019

Tack Thomas ska kolla detta :) 

On 2020-05-26 at 6:17 PM, ToddeSwe sade:

Jätteskoj att se den tvätta sig. :) Ser lite trött ut :)

Tack Todde! Det är kul och lite spännande när bävern kommer simmande och går upp och gör div bestyr :) 

On 2020-05-27 at 3:47 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Den ser ju riktigt söt ut  när den utför sina morgonbestyr. :thumbsup:

Ja, den är lite söt trots sin stora kroppshydda! Sötast är den när den kommer simmande emot en då bara nosen sticker upp ur vattnet! Då ser man inte hur stor den egentligen är!