Jump to content

Recommended Posts

Här kommer några bäverbilder från olika dagar tagna den senaste veckan.

1. Det var rejält mörk här.

_MG_0201_2048px.jpg

2. Puss! Bävrar är väldigt kärvänliga mot varandra.

_MG_0262_2048px.jpg

3.

_MG_0263_2048px.jpg

4. Dag 2 kom hon ut lite tidigare och i bättre ljus. Den här gammelbävern ser rätt sliten och härjad ut. Trasig lite här och där. Nosen, stjärtfenan och kroppen har stora ärr efter eventuella slagsmål.

_MG_0385_2048px.jpg

5. På väg att hämta frukost!

_MG_0415_2048px.jpg

6. Den kan gå loss på rejäla stockar!

_MG_0524_2048px.jpg

7. Mammas fina tänder!

_MG_0619-2_2048px.jpg

8. Två ungar.

_MG_0728_2048px.jpg

8.

_MG_0750_2048px.jpg

9.

_MG_0761_2048px.jpg

Tack Rolf! Dessa bilderna är från två olika dagar. Jag såg kungen flyga förbi några gånger och med fisk i näbben, men inga bilder.

Jag har inte brytt mig om kungen alls, tycker där är så tråkigt bakgrund och för mycket folk. Långt ifrån är det också. När ungarna kommer åker jag kanske dit!

Tack så mycket alla! Det är så himla kul att fota bäver!! :) 

8 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Lika grymma bilder som Rolf har tagit på bävern. Hur långt håll har ni till djuren?

Himma, en vild gissning, men kanske ca 20 m. Lite beroende på var den sitter så klart. Bild 6-9 något närmare.

7 timmar sedan, Ove sade:

Ja, det var fina bilder. Och roligt att du är tillbaka på forumet :), har inte sett dig här på ett tag nu. 

Ledsen att jag varit lite frånvarande sista tiden, men ibland är det svårt att hinna med...

3 minutes ago, Mona said:

Tack så mycket alla! Det är så himla kul att fota bäver!! :) 

Ledsen att jag varit lite frånvarande sista tiden, men ibland är det svårt att hinna med...

Och det har alltid vad jag kan minnas varit roligt att se dina bilder också.

Ja, så kan det vara sen har nog de flesta inte alltid lika stor lust att fotografera, så brukar det vara för min del i alla fall och då har det ibland blivit lite uppehåll.

22 minuter sedan, Ove sade:

Och det har alltid vad jag kan minnas varit roligt att se dina bilder också.

Ja, så kan det vara sen har nog de flesta inte alltid lika stor lust att fotografera, så brukar det vara för min del i alla fall och då har det ibland blivit lite uppehåll.

Tack snälla Ove :) 

Lusten finns oftast hos mig, men det är så mycket annat som också ska hinnas med, särskilt nu när det är vår och sommar, och det är egentligen då som de flesta motiven finns att fota om man fotar djur. Man får ofta prioritera. Om jag kan så prioriterar jag alltid foto :P