Jump to content

gräslig Peps

Recommended Posts

han äter gräs varje dag på utflykten. det mesta passerar tydligen obehindrat genom honom, men då och då kräks han upp det tillsammans med en klump av hår som inte går att smälta för hans lilla köttätarmage.

jag vet ju numera att det är helt normalt att de spyr upp de där äckliga klumparna, men första gången jag såg det så trodde jag att kisse var jättesjuk. :o20200518_203933.thumb.jpg.6e8d220c064cff64b4c698fcfc98c121.jpg

mobilfotot lite skruvat på, mörkare och mer mättnad för att....ja, bara för att..

:) klicka upp för rätt skärpa. helt ok för en simpel mobilkamera.

19 hours ago, Fredrik H said:

Fin bild.

Tycker att har man katt så ska den kunna vara ute.

Tycker synd om alla dessa innekatter som aldrig dår lämna en lägenhet.

tack Fredrik  🙂.

visst ska de få uppleva naturen, de också. Pepsen får tyvärr bara en timme om dagen, men han har vant sig och jag tror att han mår bra som deltidsutekatt. jag har en granne med katt som ofta ger mig pikar att Peps borde få vara ute hela tiden. hennes katt är ju det, men den mördar allt den lyckas fånga. jag gillar inte alls att så många harpaltar, ekorrar och trastungar dött helt i onödan genom åren pga den. hon menar att det är naturens gång, men jag säger att våra tamkatter inte hör hemma här i vår svenska natur. de dödar för att de kan. inte för att de måste. Peps är ett husdjur som får mat hemma och då ska fåglarna runt vårat hus inte behöva mördas bara för att han tycker om att jaga. det finns snören och pipmusar i lägenheten. massor av dem. det får räcka med en timmes dagligt revirkollande runt i skogen utanför huset. med husse som hindrar nöjesjakt och får lite luft och motion själv :).