Jump to content

Vit bofink och en Kungsfiskare

Recommended Posts

Du räknade säkert rätt. Jag vet faktiskt inte hur man skall räkna. Ett sätt är ju att zooma in till 100% på skärmen och sedan klippa ut = 100% crop?

Ett annat är att croppa precis till innan pixlarna spricker och kalla det för 100%

Jag har i flera år funderat på vad som egentligen är 100% crop då många säger det, men rent matematiskt kan man ju inte croppa 100% och få något kvar. Men man ska kanske inte se det strikt matematiskt när det gäller detta:crazy: Jag är skitdålig på matte också, så jag kan ju tänka totalt fel här!

10 minuter sedan, Rolf sade:

Vi nöjer oss med att säga att vi croppar så mycket det går och så lämnar vi matten därhän.

Vi får väl göra det om det inte finns någon som kan förklara hur det ligger till... men jag har svårt att släppa det! Är så vetgirig :D 

8 hours ago, Fredrik H said:

Har aldrig hört talas om en vit bofink...Men jag och fåglar är som kärnfysik Noll koll :y1:

Jag har heller aldrig hört talas om någon, inte fören förra året men då fick jag inga bilder. Dom är inte jättevanliga.

8 hours ago, Robert said:

En vit undulat ... bofink som Gerd sa! Vilken pärla du fångat på bild.

Tack Robert men gissa om jag blev full i skratt av ditt inlägg! :lol: 

7 hours ago, g.ö said:

haha....gerard om jag får be ! 😃

:lol: :lol:

On 4/17/2020 at 10:22 PM, Cope said:

Man zoomar ju in till 100 % när man kollar skärpan. Beskär man vid den punken så blir det ju beskuret till 100%. Så tänker jag :)

Så räknar jag också men det är nog inte rätt.

1 hour ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Mina bilder blir som regel allra bäst om jag croppar dom till 100%, dvs tar bort allt. :lol:

Den vita bofinken var ju cool och kungen är ju en riktig juvel. :thumbsup:

Hahaha, många av mina också!

Tack Himma Skall försöka få bättre bild av den vita.