Jump to content

Vit bofink och en Kungsfiskare

Recommended Posts

Som vanligt en kanonfin bild på kungen! Den vita bofinken var kul att du fick se! Har hört talas om den, så hoppas jag får se den nästa gång jag åker dit :) 

Bra att veta att jag inte behöver gå upp mitt i natten :P 

21 minutes ago, g.ö said:

superfin fiskare! 

bofinken....jag trodde det var en undulat ! :lol:

hoppas den hittar nån att bygga bo med... är det han eller hon ?

Tack Gerard. :)

Haha, ja men faktiskt så liknar den lite en undulat!

Vet inte om det är en han eller hon men vad jag vet hittade den en partner förra året så det skall den väl göra i år också.

18 minutes ago, Mona said:

Som vanligt en kanonfin bild på kungen! Den vita bofinken var kul att du fick se! Har hört talas om den, så hoppas jag får se den nästa gång jag åker dit :) 

Bra att veta att jag inte behöver gå upp mitt i natten :P 

Tack. Ja det kul att få bild på den vita, jag har sett den förut men aldrig kommit inom skotthåll. :)

Aldrig fel att vara ute i god tid, man vet aldrig vad som händer!

7 minutes ago, ToddeSwe said:

Wow, och wow .... vit Bofink! Och vilken skärpa på Kungen! :)

Tack för det Todde! :)

43 minutes ago, Odie (Thomas) said:

Vilka fina bilder! och en vit bofink hör inte till den vanliga sorten, och sen Kungsfiskaren också, en lyckad dag med andra ord. :thumbsup::thumbsup:

Tack Odie. Ja det var en lyckad dag, tyvärr blev bilden på bofinken lite tråkig men han ville absolut sitta på marken och det är ju en bild av honom i alla fall!

13 minutes ago, Cope said:

Kul att se den vita varianten och Kungen är ju alltid roligt att se. Speciellt när du har fångat honom så här:wub:

Tack Cope. Kungen var väldigt restriktiv med att visa sig idag men som det heter trägen vinner och tillslut fick jag några skott på honom.

11 hours ago, Cope said:

Skam den som ger sig :)

Ja ger sig det gör jag inte. Inte i första taget, jag är allt för enveten.

11 hours ago, sanne said:

To fine portrætter :-) 

Tack Sanne. :)

3 hours ago, Farsta (Hasse) said:

Kul att se bofinken. Kungen blir man aldrig mätt på. Uppskattar dessa bilder ännu mer nu när jag vet att det ligger viss möda bakom. De kommer inte av sig självt. 

Tack Hasse, nej dom kommer inte av sig själv, inte ännu. När kungen väl fått ungar och det skall matas blir det lättare och fler tillfällen. Den vita bofinken får man fortsätta vänta på men jag vet var den har sitt revir så chansen är god att få se den.

Just nu, Rolf sade:

Det tror jag säkert. Antar att väntan på rätt ljus många ggr. kan bli långvarig.

Det kan den, och sen att det sommartid även kan dyka upp en och annan badj*vel som förstör gör inte saken bättre. Vissa utsnitt på te x Kullaberg är omöjliga att ta från mitten av juni och fram till slutet av augusti:sangry_fist_100-105:

6 minuter sedan, Rolf sade:

Jo, något mer kan jag nog croppa men du har väl en hel del mpx i din kamera också? Håller fullständigt med dig om att han bör bosätta sig lite mer fotovänligt! :lol:

Jag har bara 30 mpx tror jag. Har jag tur så funkar 60% crop, och det är alldeles för lite hemma hos kungen. 

Han borde ha lite bättre smak på tapeten:P