Jump to content
ToddeSwe

Är detta en bild? :)

Recommended Posts

Uttråkad på min lediga dag då vädret inte tillåter att vara ute och ta nya foton. SÅ till slut blir det att jag experimenterar lite.

Jag känner både att denna bilder förmedlar något, men är det för att jag satt där och mins hur det var? Eller är det ett platt försök till naturfoto?

1.

DSC_6700-Redigera.thumb.jpg.8eadcbfc0b88a7346d7829d9c5b98c39.jpg

1.1

DSC_6700-Redigera-2.thumb.jpg.acc46c2209f7c6cfe042249b6782c1d5.jpg

38 minuter sedan, öhman sade:

skulle funka jättebra uppblåst till en hel vägg i sovrummet !

Tack, det tror jag också den skulle ...

Bilden förmedlar inget till mig. Men att den gör det till dig har jag full förståelse för, du var ju där och kan associera till den.

4 minuter sedan, Rolf sade:

Bilden förmedlar inget till mig. Men att den gör det till dig har jag full förståelse för, du var ju där och kan associera till den.

Det var liksom det jag var ute efter. :) Tack Rolf!

Kan hålla med Gerard att den skulle kunna fungera som fototapet men annars är den rätt intetsägande för mig också. Ska du nån gång göra en fototapet har du säkert bilder som hade fungerat bättre. :thumbsup:

Däremot förstår jag om den funkar för dig. Du minns tillbaka hur vädret var, stämningen och kanske hur gott det smakade med en kopp kaffe och en macka. Saker som kan vara värda mycket för dig.

16 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Kan hålla med Gerard att den skulle kunna fungera som fototapet men annars är den rätt intetsägande för mig också. Ska du nån gång göra en fototapet har du säkert bilder som hade fungerat bättre. :thumbsup:

Däremot förstår jag om den funkar för dig. Du minns tillbaka hur vädret var, stämningen och kanske hur gott det smakade med en kopp kaffe och en macka. Saker som kan vara värda mycket för dig.

Tack Ulf, ja det är nog så att stunden tilltalar nog bara mig som var där när bilden togs.

jag kan tycka att den är lite platt och mörk, men den har ett budskap. Några har bråttom och några tar det lilla lugna. Att sitta ner och andas, ta det lugnt och ta tillvara på naturen. 

Jag tycker absolut det är en fin bild för jag tycker om bokehn i förgrunden! Det är dom som sätter stämningen i bilden. Fototapet skulle absolut funka!

On 2020-03-18 at 10:51 PM, Martin sade:

jag kan tycka att den är lite platt och mörk, men den har ett budskap. Några har bråttom och några tar det lilla lugna. Att sitta ner och andas, ta det lugnt och ta tillvara på naturen. 

Morgonsusning på Helgeå kanske man kan döpa den till. :)

Gillar ju som bekant det mörka så just det tilltalar mig.

On 2020-03-18 at 11:10 PM, Mona sade:

Jag tycker absolut det är en fin bild för jag tycker om bokehn i förgrunden! Det är dom som sätter stämningen i bilden. Fototapet skulle absolut funka!

Tack Mona, jag skulle lätt kunna ha den som en tapet på en vägg. Fast då upplevde jag ju stunden irl. :)

Bilden är väl lite väl rörig kanske. Förvisso så är ju fåglarna solbelysta, vilket ger dem lite fokus för blicken.
Alltså, varken vattnet i förgrunden eller träden i bakgrunden tillför väl speciellt mycket. Utöver distraktioner alltså.
Jag gillar hursomhelst ljuset på fåglarna och skulle gärna prova att beskära bilden så att det allra mesta av både vatten och träd försvinner.

19 minuter sedan, Strmbrg sade:

Bilden är väl lite väl rörig kanske. Förvisso så är ju fåglarna solbelysta, vilket ger dem lite fokus för blicken.
Alltså, varken vattnet i förgrunden eller träden i bakgrunden tillför väl speciellt mycket. Utöver distraktioner alltså.
Jag gillar hursomhelst ljuset på fåglarna och skulle gärna prova att beskära bilden så att det allra mesta av både vatten och träd försvinner.

Tack NU ser jag mer att det är en bild tack vare jag tog bort vatten och träd. Kolla 1.1.