Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

D880.....

Recommended Posts

Jaha, är det dags att öppna upp plånboken igen under 2020?

Eller ska man köpa ett par nya strumpor istället??

Tror jag ska börja behandla hon i andra sidan soffan på att det kan bli så att jag köper mig ett par nya sockor under året :)

Ingen jätteuppgradering mot D850 förutom på filmsidan. Håller dom specarna stannar jag kvar vid min D850, som dessutom är nyligen inköpt.

7 minuter sedan, Rolf sade:

Ingen jätteuppgradering mot D850 förutom på filmsidan. Håller dom specarna stannar jag kvar vid min D850, som dessutom är nyligen inköpt.

Det, det var det inte om det inte finns något annat i gömmorna. Jag kommer nog också ligga kvar då jag har sagt det till mig själv, men det har jag gjort förut också utan framgång. Det är ju trots allt roligt med nya prylar :)

För egen del är jag lite intresserad av en spegellös men dom får komma ikapp inom det området innan jag vågar mig på ett spegellöst system.

Nikons z6 och z7 har ju fått fina recensioner, någon av dom hade jag inte varit rädd för att köpa om jag varit intresserad av spegellöst. 

2 minuter sedan, Rolf sade:

Nikons z6 och z7 har ju fått fina recensioner, någon av dom hade jag inte varit rädd för att köpa om jag varit intresserad av spegellöst. 

Det är iofs sant. För egen del hade jag tagit z6 pga dennes isoegenskaper som är något bättre än z7:ans. Men jag skulle vilja att deras AF blir i stil med Sony innan jag vill gå på det systemet :)

Nu är det iaf dags att vila en stund. Vi hörs imorgon..... :)

Men du fotar väl bara på låga iso så det kvittar väl hur den presterar på höga iso? 

Bättre då satsa på högre upplösning?

11 hours ago, Rolf said:

Har man modellen just under brukar man kunna sitta still i båten :) Sällan revolutionerande förbättringar även om det händer. Skillnad om man sitter på äldre hus förstås. 

Känns lite som Nikon stagnerat, D5 -> D6 var ju heller inget att hoppa högt över. Jag tror dom lägger allt krut på kommande spegellösa.

15 timmar sedan, Rolf sade:

Men du fotar väl bara på låga iso så det kvittar väl hur den presterar på höga iso? 

Bättre då satsa på högre upplösning?

Tanken var isf att ha det som andra hus och i princip bara användas vid bröllopsfotografering i mörka kyrkor om det nu uppstår fler såna tillfällen. Alternativt vid andra lite mörkare situationer. 

30 minutes ago, Cope said:

Tanken var isf att ha det som andra hus och i princip bara användas vid bröllopsfotografering i mörka kyrkor om det nu uppstår fler såna tillfällen. Alternativt vid andra lite mörkare situationer. 

Ok, jag fattar, det kan ju vara en smart grej.

11 minutes ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Detta låter lite spännande då jag harvar runt med en 800. Inte för att jag tänker köpa en 880 utan för att priset på 850 borde sänkas lite till i ett sånt läge. Passar en snål smålänning perfekt.

Jag tror inte D850 sjunker så mycket mer i pris, men man kan ju alltid hoppas.

1 timme sedan, Rolf sade:

Jag tror inte D850 sjunker så mycket mer i pris, men man kan ju alltid hoppas.

Själv tänker jag ev. hämta hem en härifrån innan årsskiftet med samma förhoppning som dig, att priset sjunkit ytterligare en bit. Tror nog att priset kommer att få ner ytterligare om det kommer en D880.

Annars är ju priset överkomligt redan nu om man jämför med vad huset kostar i Sverige idag.