Jump to content
Rolf

Massor av småfåglar.

Recommended Posts

Då jag har svårt att bestämma mig blir det många bilder, 11 stycken närmare bestämt och då har jag gallrat hårt. Hoppas ni orkar, klicka upp!

1. Nötväcka
000_0530.jpg

2. Nötväcka
000_0563.jpg

3. Nötväcka
000_0581.jpg

4. Blåmes
000_0744.jpg

5. Entita
000_0882.jpg

6. Nötväcka
000_0933.jpg

7. Talgoxe
000_1008.jpg

8. Talgoxe
000_1093.jpg

9. Talgoxe
000_1098.jpg

10  Talgoxe
000_1107.jpg

11. Entita
000_1149.jpg

Förstår att du har svårt att välja, en hel hög riktigt bra. Tvåan vinner på humor, pose och att den är lika skarp och vass som de andra.

Kalasfina bilder allihopa men 3, 4, 6, 8 sticker ut en aning längre än dom andra👌👌

13 hours ago, Martin said:

Förstår att du har svårt att välja, en hel hög riktigt bra. Tvåan vinner på humor, pose och att den är lika skarp och vass som de andra.

Tack för dom orden Martin! :)

13 hours ago, Cope said:

Kalasfina bilder allihopa men 3, 4, 6, 8 sticker ut en aning längre än dom andra👌👌

Tusen tack Cope! :)

Känns som om jag kan slänga min utrustning nu för jag kommer inte i närheten av denna kvalite om jag så bjuder in fåglarna på kaffe med dopp. :)

Grymt hög kvalite på dessa bilder Rolf!

Inte skall du slänga utrustningen, inte bjuda på kaffe med dopp heller. Däremot kan du bjuda på lite fågelfrö så kommer dom så snällt!

Tack Todde, jag är själv väldigt nöjd.

41 minuter sedan, Rolf sade:

Inte skall du slänga utrustningen, inte bjuda på kaffe med dopp heller. Däremot kan du bjuda på lite fågelfrö så kommer dom så snällt!

Tack Todde, jag är själv väldigt nöjd.

Känns lite som om vad man än gör med sin utrustning nu inte kommer ens i närheten av detta. Tänk sen när du får sol och ljus. :)

Det ska du vara! :)

Visst gör D850 att gluggen kommer till sin fulla rätt och bilderna blir skarpa och fina. I vår/sommar får vi testa din glugg på min kamera och se vad resultatet blir. Du kan inte tro vad jag längtar till sol och ljus! (läs sommar.)

55 minuter sedan, Rolf sade:

Visst gör D850 att gluggen kommer till sin fulla rätt och bilderna blir skarpa och fina. I vår/sommar får vi testa din glugg på min kamera och se vad resultatet blir. Du kan inte tro vad jag längtar till sol och ljus! (läs sommar.)

Ja det kan vi göra, tror inte vi får några wow känslor men alltid skoj att testa.

Du är nog inte ensam om det här på forumet. Alla vill nog att detta gråa trista ska vara över nu.

Tack Odie, fåglarna är väldigt orädda där jag fotar dom för dom är vana att bli matade där. Det gör att man kommer relativt nära.

Fantastiskt fina fågelporträtt:wub:  Alla är knivskarpa på ögat, förutom nr 2 där skärpan ligger på magen. Men det finns en som sticker ut, och det rejält! Du kan nog gissa vilken jag menar :D  

1 timme sedan, Rolf sade:

Tack Mona. Gissar att du menar #4 Blåmesen som sträcker på sig så fint.

Haha! Ja, det var den :D 

Jag gillar 2:an för den har kompet även om skärpan inte sitter perfekt på ögat( kanske går att fejka lite ;) och jaggillar trädet som bildar en ram till pippin som vandrar över den. Linus på den trubbiga linjen  :)

Tack Tarja. Jag har glott hål i huvudet på mig på tvåan och kan inte se att ögat skulle vara oskarpt. Kanske får gå till Specsavers... 

Puh... tänkte att det är nog jag som får gå till Specsavers, men nu är vi två som inte sett att skärpan ligger helt på ögat! Det spelar absolut ingen roll, det är totalt oviktigt, men när vi ändå pratar om det så tycker jag skärpan ligger här!

000_0563.jpg.ff54815b9b13227ecc05ae02859a53fd.jpg