Jump to content
Cope

Lek med dagens bild...

Recommended Posts

Lekte lite i Color Efex (vilket var några år sedan)med avslut i Capture One.

Funkar, funkar inte?

_8504075 1.jpg

Gillas iaf av mig, gillar draget i den i form av strecken på himlen och det lutande trädet.

Färgerna tja i mina ögon så är det en skön "brinnande" himmel.

2 timmar sedan, Rolf sade:

Funkar absolut!

Tack, då kör vi på det och den får åka upp på Instagram imorgon :)

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Maffigt!

Tackar :)

46 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Gillas iaf av mig, gillar draget i den i form av strecken på himlen och det lutande trädet.

Färgerna tja i mina ögon så är det en skön "brinnande" himmel.

Tack Todde :)

Kanonfin bild! Gillar det mesta, kompet, färgerna och att där står en bänk som tillför väldigt mycket i bilden så det blir en dimension till, men synd att du inte fått med hela trädtoppen. Nu blev det lite rumphugget. Du har lyckats få fram en bra och snygg balans i Color Efex. Där kan du fortsätta leka :) Kul att ta upp gamla program igen! Det händer att jag också är där och petar även om det går väldigt långt mellan gångerna. Alltför långt...

40 minuter sedan, Mona sade:

Kanonfin bild! Gillar det mesta, kompet, färgerna och att där står en bänk som tillför väldigt mycket i bilden så det blir en dimension till, men synd att du inte fått med hela trädtoppen. Nu blev det lite rumphugget. Du har lyckats få fram en bra och snygg balans i Color Efex. Där kan du fortsätta leka :) Kul att ta upp gamla program igen! Det händer att jag också är där och petar även om det går väldigt långt mellan gångerna. Alltför långt...

Tack så mkt Mona :)

Planen var att jag skulle justera kompet med tilt/shiften efter ljusmätningen men jag glömde tyvärr bort det. Ändrade dock på det till den långa exponeringen som jag kastade pga att vinden var för hård. Men i mitt tyckande så tyckte jag dock inte att det gjorde så mkt att inte toppen kom med denna gång, men vid nästa tillfälle kanske den finns med :)

Tydligen ska det bli storm här nere imorgon så det lär väl tyvärr inte bli något nytt försöka då iaf.

22 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

Blev riktigt bra!

Tack så mkt Hasse :)

Snyggt! Jag hade nog velat ha bänken bredvid trädstammen men jag inser att man inte kan flytta på varken trädstammar, bänkar eller solar så får får man ta det man har och det gjorde du med den bravuren! Jag gillar trycket i färgerna.

1 timme sedan, Martin sade:

Snyggt! Jag hade nog velat ha bänken bredvid trädstammen men jag inser att man inte kan flytta på varken trädstammar, bänkar eller solar så får får man ta det man har och det gjorde du med den bravuren! Jag gillar trycket i färgerna.

Tack :)

Kan hålla med dig angående bänken som jag tror är flyttbar. Men då hade den nog mer eller mindre hamnat i det upptrampade spåret och jag vet inte om det hade blivit bra??

Ska se hur det ser ut irl nästa gång jag kommer dit. Tack för tipset :)

4 timmar sedan, sanne sade:

Fungere fint ..smukke røde farver masser af stemning her :)

Tack så mkt Sanne. Kul att den gillades :)

När jag tittar på bilden nu igen så är det verkligen en tavla! Otroligt vackert:wub:

29 minuter sedan, Mona sade:

När jag tittar på bilden nu igen så är det verkligen en tavla! Otroligt vackert:wub:

Haha....Tack...jag har gjort många tavlor i mitt liv kan du tro :D

riktigt vackert ! bara Ferdinand som saknas där under korkeken..korktallen..

jag ville säga nåt om trädtoppen men ser att Mona redan gjort det.

fantastiskt fina färger, C !!

1 timme sedan, öhman sade:

riktigt vackert ! bara Ferdinand som saknas där under korkeken..korktallen..

jag ville säga nåt om trädtoppen men ser att Mona redan gjort det.

fantastiskt fina färger, C !!

Tack så hjärtligt :)

Det kommer nog komma rätt många bilder därifrån i varierande ljus framöver då jag själv gillar kompet :)

On 2020-02-08 at 9:37 PM, Cope sade:

Tack, då kör vi på det och den får åka upp på Instagram imorgon :)

Ber om ursäkt för att jag inte kommenterar bilden i inlägget, men jag kan lägga till att jag instämmer i det som redan skrivits.

Hur som, min fråga är hur ni går tillväga för att publicera bilder som inte är tagna med telefon, på Instagram !? Jag har förstått att man inte kan ladda upp bilder på instagram genom datorn (vilket jag tycker är en konstig begränsning, i o f s). Tankar ni över bilder som är tagna med systemkameran till telefonen (efter redigering) för vidare transport till Instagram, eller hur gör ni !?

1 timme sedan, Mr.T sade:

Ber om ursäkt för att jag inte kommenterar bilden i inlägget, men jag kan lägga till att jag instämmer i det som redan skrivits.

Hur som, min fråga är hur ni går tillväga för att publicera bilder som inte är tagna med telefon, på Instagram !? Jag har förstått att man inte kan ladda upp bilder på instagram genom datorn (vilket jag tycker är en konstig begränsning, i o f s). Tankar ni över bilder som är tagna med systemkameran till telefonen (efter redigering) för vidare transport till Instagram, eller hur gör ni !?

Jag gör precis som du säger. För över bilden till telefonen och lägger upp bilden därifrån. Och numera lägger jag taggarna i en kommentar via datorn. Kunde säkert lagt upp dom direkt i första inlägget tillsammans med bilden. Då jag har många olika taggar som jag använder beroende på bildval så är det lättare att göra det via datorn.

Det var mkt enklare tidigare då jag hade ett litet program där man kunde sköta allt via datorn men av någon anledning så har det slutat fungera och det verkar inte komma någon lösning på det heller. Synd för det var ett riktigt bra sätt....

Edit: Googlar du på ämnet så kan du se att man kan göra det direkt via Chrome med lite trixande men det är inget jag har provat. Och det är nog inget jag ger mig på heller. Med dom få bilderna som hamnar på Instagram kan jag ta omvägen via telefonen.

4 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Hur tjusigt som helst och funkar för mig!!

Tack Odie :)

Ska dit nu igen så fort detta inlägg är postat för att jaga det jag vill ha :)

9 timmar sedan, Cope sade:

Jag gör precis som du säger. För över bilden till telefonen och lägger upp bilden därifrån. Och numera lägger jag taggarna i en kommentar via datorn. Kunde säkert lagt upp dom direkt i första inlägget tillsammans med bilden. Då jag har många olika taggar som jag använder beroende på bildval så är det lättare att göra det via datorn.

Det var mkt enklare tidigare då jag hade ett litet program där man kunde sköta allt via datorn men av någon anledning så har det slutat fungera och det verkar inte komma någon lösning på det heller. Synd för det var ett riktigt bra sätt....

Edit: Googlar du på ämnet så kan du se att man kan göra det direkt via Chrome med lite trixande men det är inget jag har provat. Och det är nog inget jag ger mig på heller. Med dom få bilderna som hamnar på Instagram kan jag ta omvägen via telefonen.

Ok, då har jag fått mina misstankar bekräftade, tackar för klargörandet. Förstår inte varför dom skall ha begränsning till att bara kunna ladda upp bilder via telefon, men det är en annan fråga.

3 timmar sedan, Mr.T sade:

Ok, då har jag fått mina misstankar bekräftade, tackar för klargörandet. Förstår inte varför dom skall ha begränsning till att bara kunna ladda upp bilder via telefon, men det är en annan fråga.

Ja, det är märkligt att dom har denna begränsning men jag antar att dom har goda skäl för det. Annars blir det ännu märkligare. 

12 timmar sedan, Cope sade:

Ja, det är märkligt att dom har denna begränsning men jag antar att dom har goda skäl för det. Annars blir det ännu märkligare. 

Jo, något skäl bakom beslutet borde det rimligtvis ligga bakom. Men nu har jag hittat ett sätt att komma runt det problemet 😉, så insta can kiss my a** 😁.