Jump to content
ToddeSwe

Ormvråk på vägen hem från Bergkvara / Jobbet.

Recommended Posts

Fick ingenting i Bergkvara, satt en stund och väntade på kanten där strömstaren var sist men nope.

Men denna satt på en äng vid sidan av vägen när jag körde hem och hade hittat en mask. :)

1.

DSC_5067_DxO-Redigera.thumb.jpg.b67e5b284531bc8ee0e4148cbd7956af.jpg

2.

DSC_5077_DxO-Redigera.thumb.jpg.732d2f633c601f1ec810135515765ea2.jpg

3.

DSC_5080_DxO-Redigera.thumb.jpg.734ca298ace9fb4b36d766ce9bc346b9.jpg

19 minuter sedan, Rolf sade:

Grattis till en fin fågel. Ganska högt iso?

Ja tyvärr men jag är glad att jag fick se den så nära ändå. 

5 minutes ago, ToddeSwe said:

Ja tyvärr men jag är glad att jag fick se den så nära ändå. 

Skall du absolut vara!

1 timme sedan, Cope sade:

Grattis till det mötet:thumbsup:

Tack, men lyckades sabba ännu ett bra fototillfälle. :)

18 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack, men lyckades sabba ännu ett bra fototillfälle. :)

Så blir det ibland. Det är bara på´t igen :)

16 timmar sedan, Cope sade:

Så blir det ibland. Det är bara på´t igen :)

Jo och idag fick jag chansen igen och inte EN enda bild av 72 skjutna gick att använda. :(

7 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ett fint möte. Synd att bakgrunden blir så stökig.

Tack det var skoj, men tyvärr så blev inte bilderna 100 skarpa. Idag hade jag chansen igen på samma plats. Sköt 72 bilder men INGEN av dessa var i fokus.

Vet inte varför det blev så, alla bilder är underexponerade. Och runt 1100 i ISO. Och ingen av dem i fokus. En gåta för mig. Hoppas på bättre tur en annan dag.

obegripligt att du så ofta har problem med skärpan, toddemannen....jag lider med dig. :(

det här är inte en fråga om bättre tur en annan dag. 72 bilder utan skärpa....då gör du nåt fel. och jag har förstått att du har helt okej grejor. nåt lurt ju. ta med nån polare som är proffs, om du kan, och du ska se att det är nåt simpelt litet trick som du har missat. jag ser ju hur fina bilder du får när skärpan sitter, men det ska ju inte vara slumpen som avgör. det ska ju vara du som styr.

ormvråken är nog bara en maskvråk....:P

1 timme sedan, öhman sade:

obegripligt att du så ofta har problem med skärpan, toddemannen....jag lider med dig. :(

det här är inte en fråga om bättre tur en annan dag. 72 bilder utan skärpa....då gör du nåt fel. och jag har förstått att du har helt okej grejor. nåt lurt ju. ta med nån polare som är proffs, om du kan, och du ska se att det är nåt simpelt litet trick som du har missat. jag ser ju hur fina bilder du får när skärpan sitter, men det ska ju inte vara slumpen som avgör. det ska ju vara du som styr.

ormvråken är nog bara en maskvråk....:P

Ja det är störande, jag körde med samma inställningar som jag gjort det senaste halvåret och som visat sig fungera.

Nu var det kanske lite mörkt här, och jag satt hemskt illa i bilen och hade inget bra stöd så jag köper det mer än om jag hade haft bra stöd och bra ljusförhållande.

På sista tiden har skärpan inte varit något problem förutom när jag ger mig ut när solen inte är framme och det är grått och regn ute.

Ja jag blev lite besviken när jag såg det var en mask. :)

On 2020-02-10 at 8:11 PM, Mathias sade:

Ett härligt möte som du fotat på ett fint sätt :)

Tack Mathias :)

6 hours ago, ToddeSwe said:

Ja det är störande, jag körde med samma inställningar som jag gjort det senaste halvåret och som visat sig fungera.

Nu var det kanske lite mörkt här, och jag satt hemskt illa i bilen och hade inget bra stöd så jag köper det mer än om jag hade haft bra stöd och bra ljusförhållande.

På sista tiden har skärpan inte varit något problem förutom när jag ger mig ut när solen inte är framme och det är grått och regn ute.

Ja jag blev lite besviken när jag såg det var en mask. :)

aha....från bilen...kanske inte optimalt. och om det blivit mörkt och man måste kompensera så blir det ju grynigare...

men regn och mulet ger ju de finaste bilderna. färgerna blir rätt och man slipper kontrasterna mellan belyst och skuggor.

men det är ju helt ok skärpa på vråken..mäktig fågel det där !

:)

15 timmar sedan, öhman sade:

aha....från bilen...kanske inte optimalt. och om det blivit mörkt och man måste kompensera så blir det ju grynigare...

men regn och mulet ger ju de finaste bilderna. färgerna blir rätt och man slipper kontrasterna mellan belyst och skuggor.

men det är ju helt ok skärpa på vråken..mäktig fågel det där !

:)

Nej det var en överraskning att den stod där bägge gångerna. Försökte smyga ut när den åt men den såg mig så då stack den.